Senaste nytt

Förlänga mellanlandning i Köpenhamn eller Oslo?

richmoijn

Ny medlem
Hej!
Tittar på lite resor under sommaren och en del av destinationerna innehåller mellanlandning i CPH eller OSL för flyg från Arlanda. Tyvärr är ju några av 15000p resorna ofta prisad efter sista avgång från Arlanda och första från CPH/OSL. Går det själv att sy ihop att lämna ARN tidigare under dagen för att sedan ta det tidiga flyget från CPH/OSL? Jag är alltså inte intresserad att dra med familjen på en 7-8h mitt i natten sittning på flygplats och heller inte sugen att ta hotell för den tiden. Hade varit mycket trevligare att landa kring lunch och ha en kväll innan man flyger vidare dagen efter.
Är det ringa till SAS för att få till en sån bokning eller är det kört på förhand?

Om det finns lediga platser på alla segmenten, men kombon inte dyker upp online kan man ringa in. Avgift för telefonbokning kan förekomma, och det är inte konsekvent om den tas ut eller ej.

Jag har kollat sådan per tel vid tillfälle, men priset var typ 500% högre.

Edit: Såg nu att du menade poängresa.

Har gjort några såna, brukar ringa in och säga att det inte går att boka fast biljetten följer alla regler så har jag inte behövt betala nån extra avgift.
Gjorde senast en sån här om året då jag passade på att jobba en dag utanför Fjollträsk och frugan och barnen roade sig innan vi reste vidare på semester.

Toppen