jsn
Medlem
Vet ej om BC är rätt forum för detta, men kan komma påverka många resenärer framöver så gör ett försök...
Boeing börjar varna för att man inte kommer hinna få sin 737Max-10 godkänd innan årets slut, och om de inte hinner få det godkänt i år så är det "game over" för flygplansmodellen.
Boeing boss warns over risk to 737 Max 10 future - BBC News
Anledningen till game over är att vid nyår så träder nya krav i kraft, krav som har tagits fram som en följd av de tidigare Max-krasherna. Resultatet verkar vara att Boeing behöver bygga om instrumenteringen i cockpit om modellen inte blir godkänt i år.
Så skall man hopas på att flygplanet inte blir godkänt "i tid" för att slippa de nya kraven? Eller är det bara att inse att Max-10 ändå kommer vara tillräckligt säker med nuvarande layout för att tillåtas flyga?
Boeing börjar varna för att man inte kommer hinna få sin 737Max-10 godkänd innan årets slut, och om de inte hinner få det godkänt i år så är det "game over" för flygplansmodellen.
Boeing boss warns over risk to 737 Max 10 future - BBC News
Anledningen till game over är att vid nyår så träder nya krav i kraft, krav som har tagits fram som en följd av de tidigare Max-krasherna. Resultatet verkar vara att Boeing behöver bygga om instrumenteringen i cockpit om modellen inte blir godkänt i år.
Så skall man hopas på att flygplanet inte blir godkänt "i tid" för att slippa de nya kraven? Eller är det bara att inse att Max-10 ändå kommer vara tillräckligt säker med nuvarande layout för att tillåtas flyga?