Senaste nytt

För "stor" bil

Veratio

Medlem
Min sambo åker några gånger per år till Skåne, landar på MMX. Hyrbil modell liten är extra viktigt när hon är ensam då hon inte känner sig bekväm att köra i Malmö med en stor bil. Bokar därför en Golfklass varje gång.

Nu i helgen fick vi en Peugeot 5008. Bokat en Golf. Nu var jag med denna gång så det var ok, men vad har man för rättigheter att få bokad bilklass? Var Avis denna gång, men fått "uppgradering" flera gånger. Kan man vägra? Avis har färre bilar än Hertz på MMX men är ju trevligt slippa betala för mycket så brukar boka billigaste.

Tack på förhand,

N

Man kan alltid fråga vad det finns för alternativ. Om du får en större bil så är säkert de små ”slut” eller så har du (o)tur och får en högre nivå på grund av status.

Jag fick en BMW cabriolet i januari en gång när jag bokat golf, frågade snällt och fick en Audi Q7 istället. Vilket jag var nöjd med men det är ju ingen liten bil direkt.

Jag har känt samma när jag hyrt tex i Italien och jag vet att vi ska runt och krångla på små gator och parkera i extremt trånga parkeringhus.

Men är nog inte mycket att göra än att fråga. Är det ett kontor där man hyr ofta kan man ju testa att ringa dagen innan och be snällt. Eller på morgonen om man ska plocka ut bilen under senare delen av dagen.

Toppen