Senaste nytt

Får man besöka två olika lounger inför samma utresa från Arlanda?

mrestes

Medlem
Om man har AMEX Platinum och Priority Pass, får man utan avgift besöka både Popup och Pearl Lounge om man har mycket tid inför samma flyg, eller är det bara 1 besök på utresa?

Jag hade personligen inte hårt till Pearl Loungen om jag hade access till Amex Popup, så bra är den inte.
Nja, det beror ju på, men alla pärlor är inte pärlor..... Har jag flight från T2, så går jag nog till Pearl T2 (Aurora) istället för att gå till Popupen. Om flighten är från T5 så går jag inte till Pearl T5 (Norrsken) ens om enda alternativet är att sitta vid avgångsporten.

Nja, det beror ju på, men alla pärlor är inte pärlor..... Har jag flight från T2, så går jag nog till Pearl T2 (Aurora) istället för att gå till Popupen. Om flighten är från T5 så går jag inte till Pearl T5 (Norrsken) ens om enda alternativet är att sitta vid avgångsporten.
Jag hade nog ändå tagit promenaden till Pop-Up. Den är dessutom numera bättre än den någonsin var som vanlig lounge. Enda som jag saknar är utsikten mot flygen.

Kapar denna tråd istället för att skapa en ny.
Ställer en fråga som jag antar att jag vet svaret till och borde veta efter alla dessa år på forumet.
Ger ett giltigt boarding pass dig alltid rätt att komma genom security på flygplatsen även om det är dagen innan?
Samma fråga gäller lounge (i detta fall SAS Gold lounge på ARN) där jag antar att jag inte kommer bli insläppta dagen innan min morgonflight trots mitt boarding pass?

Kapar denna tråd istället för att skapa en ny.
Ställer en fråga som jag antar att jag vet svaret till och borde veta efter alla dessa år på forumet.
Ger ett giltigt boarding pass dig alltid rätt att komma genom security på flygplatsen även om det är dagen innan?
Samma fråga gäller lounge (i detta fall SAS Gold lounge på ARN) där jag antar att jag inte kommer bli insläppta dagen innan min morgonflight trots mitt boarding pass?

”För att få tillgång till våra lounger måste du ha en giltig biljettyp eller medlemsnivå och visa upp ett boardingkort för samma dag.”

Texten om SAS lounge på deras hemsida.

Du kommer inte heller komma in på flygplatsen generellt. Men det kanske finns något kryphål för om du kommer sist på kvällen och vill sova i terminalen men generellt inte.

Toppen