Senaste nytt

Få ut sina incheckad väskor?

Hejsan,

Jag bokade en bonusresa i business GOT-MIA för 60 000p med flypremium (heter det så).
Det fanns inte så många platser i Business till december så jag bokade på det som fanns, vilket var följande;

7dec GOT - MIA 13:00 - 20:15 (1stopp i stockholm). En helt rimlig reselängd.

Returresan hem så hittade jag bara denna:
25dec MIA - GOT

MIA - CPH 22:05 - 13:20 (9h15m)
Transfertid: 7h45min
CPH - GOT 21:05 - 21:55 (50min).

Går det att få ut sina väskor i Köpenhamn? tar hellre tåget från flygplatsen till Göteborg än att vänta nästan 8h i köpenhamn.

Hejsan,

Jag bokade en bonusresa i business GOT-MIA för 60 000p med flypremium (heter det så).
Det fanns inte så många platser i Business till december så jag bokade på det som fanns, vilket var följande;

7dec GOT - MIA 13:00 - 20:15 (1stopp i stockholm). En helt rimlig reselängd.

Returresan hem så hittade jag bara denna:
25dec MIA - GOT

MIA - CPH 22:05 - 13:20 (9h15m)
Transfertid: 7h45min
CPH - GOT 21:05 - 21:55 (50min).

Går det att få ut sina väskor i Köpenhamn? tar hellre tåget från flygplatsen till Göteborg än att vänta nästan 8h i köpenhamn.
Det ska inte vara några problem att bara checka väskan till Köpenhamn när du checkar in i Miami.
om du bestämmer dig för att inte flyga sista sträckan och vill va hygglig mot bolaget så meddela i Köpenhamn att du inte kommer dyka upp till kvällen.
Sedan hade jag kollat tågalternativen noga, annandag jul kommer det nog vara rätt liten trafik, ta även höjd för ev förseningar från usa.

Rent teoretiskt möjligt, men lek med tanken att ni blir sena från Miami och kommer till CPH 6h sent, då är du mer eller mindre rökt att få ditt bagage till Göteborg. Bara så man är medveten om riskerna med detta.

• Gilla
Reactions: pep
7 timer i SAS loungerne er vel ikke umulige at overleve? Barista kaffe og kage om eftermiddagen, og sundowners ved aftentide...hvilken gave :cool:

Toppen