Senaste nytt

Få poäng för flera bokade rum?

Har precis bokat två rum på ett Embassy Suites hotell i USA för mig och min kollega. Jag är HHonors Gold. Kommer jag att få poäng för båda rummen om jag betalar dem?
 

Abbs

Medlem
Det är väl överlag dåligt med uppgraderingar och andra förmåner hos just Embassy Suits?!
Menade ingen statusförmån utan den bonus statusinnehavare har för intjänade poäng.

Edit: Eller så tänker jag torftigt. Hade 4 rum bokade under 6 tillfällen i våras, vill minnas att ”mitt” rum tjänade betydligt mer poäng än det andra rummet som räknades. Men det kan vara att poängkampanj (2x) endast applicerades på ett rum.
 

011430121

Medlem
Jag skulle be dem att föra över allt till don ”folio” när du ska checka ut, allt på en räkning

Allt måste vara på samma räkning för att få poäng! Det är så jag har förstått det iaf, och alltid sett till att fixa det.
Har fått det vid 4 tillfällen i oktober. Det har även varit samma bokning.
Vet inte om det fungerar med olika bokningar.
 

intuition

Medlem
Ur reglerna:
A Member may earn Base Points for up to four rooms per stay ("Earning Rooms") if all eligible charges for Earning Rooms are paid on one folio. Base Points will be earned for all eligible folio charges incurred on Earning Rooms. The term "eligible folio charges" is defined below. Bonus Points issued on Base Points, including tier bonuses (20%, 80% or 100%, depending on Member tier), Bonus Points earned through double or triple Base Point promotions, will apply to the total Base Point credit earned for Earning Rooms. For any other bonuses, including Hilton Honors Marketing Partner Bonus Points and other promotional bonuses (e.g. promotional miles), Bonus Points will be awarded on one room only. For purposes of obtaining tier status, a Member will receive stay and night credit for one room only.

Regel-texten är lite motsatsen till vad som postats tidigare. Jag tolkar iaf det som att man på multipla rum ska tjäna in sin egen tier-bonus på samtliga rum och med nuvarande 2x kampanj dubbla poäng för samtliga bokade rum, upp till 4 st i samma bokning/betalning.

Däremot bonusen på 2000 poäng vid utcheckning en vardag som finns i samma kampanj ges på ett rum och även kvalificerande nätter (som också har 2x nu) ges på ett rum.

Har reglerna ändrats sedan den här tråden var aktuell (2019)? Eller läser jag reglerna helt fel? Eller kanske är det så att verkligheten inte följer reglerna? Eller?
 
Aktualiserar denna tråd. Jag har bokat 2 nätter för 6 st rum i oktober. Jag och ett gäng kompisar skall ner. Allt är bokat i mitt namn och jag kommer att betala hela räkningen. Kommer jag få räkna 1 rum mot status eller 4 rum? Jag har läst terms and conditions flera gånger men lyckas inte riktigt förstå. Tack för tålamod!
 
Toppen