Senaste nytt

(Eventyr) lounge i Köpenhamn med Priority Pass/Eurobonus Silver?

lunne

Medlem
Jag har en 5h mellanlandning i Köpenhamn imorgon bitti då jag flyger ARN-BER via CPH (T3) och skulle behöva någonstans att fördriva tiden.

Har man tillgång till Eventyr lounge i Terminal 3 med Amex Platinum (Priority Pass) även om man inte har en non-Schengen biljett?

Om inte, kommer man in på någon SAS lounge på CPH med EBS nu under jul/nyårsperioden?

Tack på förhand!

Last edited:
Mikkeller Loungen välkomnar alla resenärer oavsett status och flygbolag :p.

Eventyr är väl en Priority Pass lounge så där lär du komma in.

Har inte sett något annonseras om EBS access till lounger under jil/nyår, men har å andra sidan inte letat heller.

Min erfarenhet är från sent i våras och då var det inga problem att komma år Terminal 3 med non-Schengen biljett, det enda jag tänka på är om det är lång kö till Terminal 3.

Är passkontrollen Non-Schengen till Schengen obemannade när du skall gå tillbaka finns det en ett lite kontor bredvid båsen där du kan knacka på och släppas igenom efter erforderlig kontroll av pass samt dokument.

Sist vi var på Kastrup (sept -20), och flera resor tidigare, var det inga problem att gå igenom passkontrollen för att besöka Eventyr med ett Priority Pass. Kanske en gammal datapunkt men det har i alla fall fungerat utan problem tidigare.

Jag kan upplysa om att vissa flyg till USA avgår numera från Gate E. Det kan vara struligt att ta sig från C till E.

Jag kan upplysa om att vissa flyg till USA avgår numera från Gate E. Det kan vara struligt att ta sig från C till E.
SAS-avgångarna till både EWR och LAX (som jag sitter på) gick från E1xx idag. Hörde dock i högtalarna att de efterlyste någon pax till Washington/IAD som pronto skulle bege sig till gate Cxx, så det verkar vara blandade pirar som gäller för SAS longhaul just nu.

SAS-avgångarna till både EWR och LAX (som jag sitter på) gick från E1xx idag. Hörde dock i högtalarna att de efterlyste någon pax till Washington/IAD som pronto skulle bege sig till gate Cxx, så det verkar vara blandade pirar som gäller för SAS longhaul just nu.
Korrekt. Det är - tro't eller ej i sådana här tider - rätt fullt mitt på dagen på C-piren. Idag t.ex. finns följande mellan 12-15.

- London Heathrow (BA)
- Newark (SAS)
- Los Angeles (SAS)
- Haneda (SAS)
- Bangkok (Thai)
- Moskva (Aeroflot)
- Istanbul x 2 (Turkish)
- Dubai (Emirates)
- Kairo (Egypt)
- Istanbul (Pegasus)

Det får helt enkelt inte plats vilket ju också var en av anledningarna till att man byggde E.

Toppen