Senaste nytt

Eurobonuspoäng försvinner ikväll

Skier

Ny medlem
Hej
Har två frågor:
Bokade en eurobonusresa igår men poängen har ej dragits, är det så att poängen dras först vid resetillfället?

Har över 100 000 poäng som förgås ikväll. Vad är smartast att göra för att förlänga dem?

Tack för hjälp

Nej, poäng skall dra vid bokningstillfället.
Intressant situation (och ditt fall såklart jobbig), vore intressant att veta hur SAS tänkt hantera det om de hävdar att dina resor inte hade täckning när poäng väl skall dras. Det kan ta några dagar för poängen att dras nämligen.
Enda sättet att förlänga poäng är att bli diamond, oklart om du löser det ikväll?

Man kan också överföra poäng till någon annan EB-medlem (då får de en ny livslängd på 4-5 år) men det kostar 5 öre per poäng. Det ska också finnas begränsningar på 60 000 p per transaktion och 100 000 p per mottagare per år.

Poängen brukar dras direkt när resan bokas.
Om du vill behålla bokningen med resan så ta screenshots av bokningen samt sidan där man ser att poängen ligger kvar.
Då har du bevis senare att poäng fanns när du bokade resan.
Alternativt testa att boka av resan och boka den på nytt, men kolla då först att det finns platser.
Man kan som andra säger föra över poängen till annan person, men då kanske din bokade resa försvinner.
Jag tror SAS har ett akut tfn nr för Guldmedlemmar dygnet runt. Kanske går att googla fram och ringa....
Det finns också en chat, men minns inte hur länge den har öppet

Lite osäker både på vilken bokning du gjort samt i sådana fall om det kan vara som så att din bokning ska biljetteras av Eb-avdelning och det ska räknas skatt? Detta kan dröja någon dag har jag för mig. Finns säkert andra här som vet mer om den problematiken.
Det första är att kontakta EBG kundtjänst för att se om något gått fel som @chrloc redan skrivit.
Annat alternativ - är det möjligt att boka ny resa på sas.se ikväll med befintliga poäng?

Tack för snabba svar
Jag bokade om resan samt bokade en till då nu är poängen dragna. Var dock tvungen att ändra datum för att få till ”ombokningen”. Ska ringa imorgon och se om det går att använda först bokningen. Gick iaf att använda vouchern, spännande om det Isf skulle gått att använda den två gånger

Toppen