Senaste nytt

Eurobonusbiljetter till Chicago i Juni 2019

Hej,

Letar förgäves bland Eurobonusbiljetter i Juni nästa år till Chicago. Finns till New York och Washington men inga biljetter i någon klass alls till Chicago i juni 2019.

Ringde till Eurobonus och dom sa att det kommer 330 dagar innan, men den tiden har ju redan gått. Frågade om dom släpper biljetter till Chicago nästa sommar. Dom svarade att det brukar alltid komma men att det är en annan avdelning som hanterar bonusbiljetterna och att dom i kundsupporten inte vet om det släpps eller inte.

Värdelöst. Kan man få några tips från Er här? Vet ni om Chicago brukar släppas senare än andra städer i USA.
 

Erikhaka

Medlem
Vet inte vartifrån du vill åka, men när jag kikar lite snabbt finns det 2 biljetter tillgängliga på samtliga random datum jag kollade under juni med SAS på sträckan ARN - ORD. Kollade genom United.com
 
Hej,

Letar förgäves bland Eurobonusbiljetter i Juni nästa år till Chicago. Finns till New York och Washington men inga biljetter i någon klass alls till Chicago i juni 2019.

Ringde till Eurobonus och dom sa att det kommer 330 dagar innan, men den tiden har ju redan gått. Frågade om dom släpper biljetter till Chicago nästa sommar. Dom svarade att det brukar alltid komma men att det är en annan avdelning som hanterar bonusbiljetterna och att dom i kundsupporten inte vet om det släpps eller inte.

Värdelöst. Kan man få några tips från Er här? Vet ni om Chicago brukar släppas senare än andra städer i USA.
Mitt råd är att söka lite i forumet och läsa massa om just bonus resor.
Finns flera som ställer samma frågor som du gör. i flera olika trådar.
Du vill resa på sommaren när alla andra vill resa också...
Många har semester samtidigt och är då beredda att betala för sina biljetter, därav så släpper inte sas så mycket award till just sommaren.
Jun, Jul, Aug är dom månaderna som är svårare att hitta award till.
Det går, men ni är många fler som slåss om det. Många hänger på låset på 330dagen och kniper direkt.
Så kan även vara så att du är för sent ute för tillfället just nu.
Sas släpper oftast bara 2 platser i början om dom släpper några.
Sen kan dom komma att släppa fler under tiden som går.
Så håll koll hela tiden, så kanske det dyker upp :)
 
Jag har kollat varje dag från Arlanda till Chicago sedan 2 månader tillbaka. Dom har inte släppt några biljetter
Det behöver inte vara så, kan bara vara att någon han före dig...
Men som sagt, det har diskuterats i flera trådar och konstaterats att SAS är sparsamma med sina awards på sommaren, ibland släpps det närmare inpå, ibland inte.
 

pyzkin

Medlem
Jag har kollat varje dag från Arlanda till Chicago sedan 2 månader tillbaka. Dom har inte släppt några biljetter

Jag hade ett liknande problem dock inte till Chicago men till San Francisco nu den 14de, hittade inget upphetsande för poäng så bokade biljetter.

Kollade utav en händelse samma resa idag på United och då fanns det både first och business!
 
Andreas, jag är ganska säker på att dom inte släppt till Chicago. Har kollat mycket som sagt. Finns inga i varken Juni eller Juli.

Kanske dom släpper senare som du säger så jag får fortsätta kolla.

Tycker bara det är konstigt för New York har dom släppt och det borde vara mer attraktivt.
 

trollet

Medlem
Mats, jag vill bara hålla med. SAS har inte släppt något till Chicago ännu (inte ens ekonomi / plus) via SAS hemsida. Dock finns/har funnits mycket till New York och Washington....
 
@Mats Frequentflyer lägg in en bevakning här: SAS Business award flights - Travelhacks
Så får du mail om/när det dyker upp något

Jag hade ett liknande problem dock inte till Chicago men till San Francisco nu den 14de, hittade inget upphetsande för poäng så bokade biljetter.

Kollade utav en händelse samma resa idag på United och då fanns det både first och business!

Med andra bolag än SAS finns det hyfsat gott om awards tillgängliga. Men då till en annan kostnad både i poäng och avgifter.
 

fcx

Medlem
Det tar abrupt slut på awards vid månadsskiftet maj/juni. Kan det vara så att det är en ruttomläggning planerad, så man inte vill släppa på biljetter än?
 
Toppen