Senaste nytt

Eurobonusbiljetter i business Göteborg-Miami ut 13-14 okt hem 22-23 okt

Resálawendel

Ny medlem
Kära experter,
Ska på kryssning i västindien i oktober med utgångspunkt Miami. Har preliminärt nödgats boka bonusbiljetter GOT-MIA i economy eftersom jag inte lyckats hitta biljetter i business class. Hjälp mottages tacksamt!

· Varifrån vill du börja din resa? Göteborg Landvetter i första hand (kan även fungera med CPH, ARN, OSL)

· Var är din destination? Miami (kan även fungera med Fort Lauderdale)

· Typ av resa? ToR

· När vill/behöver du resa ut? 2023-10-12 – 2022-10-14 (behöver vara framme senast kväll/natt lör 2023-10-14)

· När vill/behöver du komma hem? 2023-10-22 - 2023-10-23 (kan flyga hem tidigast lunch 2023-10-22)

· Hur länge vill du vara borta? 8-12 dgr

· Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn (13 år & 12 år)

· I vilken kabinklass? Business (åtminstone över pölen)

· Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inser att jag inte kan vara knusslig utan får ta vad som finns

· Vad är din budget? (per person) Har flertalet 2-4-1 vouchers och ca 350 000 EB-poäng

· Vad är det viktigaste för dig? Business class

Tack! Jag tittade på detta alternativ. Visar sig att flygskatterna blir horribla - 16 220:-(!) för fyra personer och då är inte ens benet (/benen) från Göteborg tillagda. Jag börjar luta åt att istället försöka hitta business bonusbiljetter till annan godtycklig stad i USA (såsom New York eller Chicago), och därefter köpa till reguljärbiljetter (vilka skulle kunna vara i ekonomi) ner till Miami.

Tack! Jag tittade på detta alternativ. Visar sig att flygskatterna blir horribla - 16 220:-(!) för fyra personer och då är inte ens benet (/benen) från Göteborg tillagda. Jag börjar luta åt att istället försöka hitta business bonusbiljetter till annan godtycklig stad i USA (såsom New York eller Chicago), och därefter köpa till reguljärbiljetter (vilka skulle kunna vara i ekonomi) ner till Miami.
Blir väl lägre skatter när du lagt på GOT?

Sen kanske Avianca inte är så kul, dvs ditt alternativ ovan kan vara bättre ändå.

Skatterna är höga när man startar i UK. Betydligt lägre om man börjar någon annan stans och bara passerar UK.

Toppen