Senaste nytt

Eurobonus Gold - välja sittplats

OlaBola

Medlem
Jag gjorde en bokning via resebyrå till T&R till Las Vegas, via San Francisco på vägen dit och Chicago på vägen hem.

Som Eurobonus Gold var jag väldigt nöjd över att kunna välja sittplats, och detta var en av anledningarna till att jag valde SAS, som var lite dyrare än alternativen.

Jag kunde inte välja direkt när jag bokade via resebyrån, men telefonsupporten hjälpte mig med det så fort jag fått bokningsnummer.... trodde jag.

Jag gick in nu, dagen innan jag ska resa, och ser att det står "ingen sittplats vald". Och platserna jag ville ha, med extra benutrymme, är såklart redan upptagna. Så himla irriterande.

Eftersom jag via telefon bad dem lägga in sittplatserna, har jag inga bevis på att detta hänt, och således känns det svårt att övertyga om någon form av kompensation.
Det är också fullt i alla klasser, så jag kan inte hoppas på någon uppgradering.

Vad är er erfarenhet av detta? Har jag ett case här? Vad kan jag förvänta mig?
Det är ju förmåner som denna som gör att jag försöker upprätthålla Eurobonus Guld, men när det inte fungerar så blir man ju mindre sugen på att fortsätta.

Jag gjorde en bokning via resebyrå till T&R till Las Vegas, via San Francisco på vägen dit och Chicago på vägen hem.

Som Eurobonus Gold var jag väldigt nöjd över att kunna välja sittplats, och detta var en av anledningarna till att jag valde SAS, som var lite dyrare än alternativen.

Jag kunde inte välja direkt när jag bokade via resebyrån, men telefonsupporten hjälpte mig med det så fort jag fått bokningsnummer.... trodde jag.

Jag gick in nu, dagen innan jag ska resa, och ser att det står "ingen sittplats vald". Och platserna jag ville ha, med extra benutrymme, är såklart redan upptagna. Så himla irriterande.

Eftersom jag via telefon bad dem lägga in sittplatserna, har jag inga bevis på att detta hänt, och således känns det svårt att övertyga om någon form av kompensation.
Det är också fullt i alla klasser, så jag kan inte hoppas på någon uppgradering.

Vad är er erfarenhet av detta? Har jag ett case här? Vad kan jag förvänta mig?
Det är ju förmåner som denna som gör att jag försöker upprätthålla Eurobonus Guld, men när det inte fungerar så blir man ju mindre sugen på att fortsätta.

Gäller frågan sträckorna med SAS eller inrikes i USA?

Erfarenheten är att du inte kan förvänta dig någonting. Det finns en skvalptext kvar i bokningsdialogen på SAS om att man har rätt till en viss platstyp om man bokat den men resten av villkoren motsäger detta. De (och alla andra bolag såvitt jag vet) säger i princip att de kan flytta dig som de vill. Någon kompensation för detta kan du inte förvänta dig.

Så var glad att du upptäckte det innan det enbart fanns mittenplatser kvar och njut av resan! :)

Hehe, jag upptäckte det tyvärr för sent dock. Incheckningen har börjat, så därför kan telefonsupporten inte hjälpa mig med det, och jag kan inte checka in online av någon anledning, antagligen för att jag har ett anslutande flyg med flygbolag utanför Star Alliance (Air Alaska).
Det blir till att vara tidigt på flygplatsen imorgon och se om jag kan få några vettiga platser. Som tur är är SAS Gold lounge i Köpenhamn ganska bra i alla fall.

Toppen