Senaste nytt

Eurobonus Gold krav ändrade?

OlaBola

Medlem
Har några kvalificeringskrav tillfälligt ändrats pga. pandemin? Annars får jag inte ihop statusen på mitt konto.

• Jag har tjänat ihop 32000 poäng under kvalificeringsåret (som snart avslutas).
  • Det står att jag har 34000 poäng kvar till Diamond
  • Enligt Lifetime Gold-"progression" har jag kvalificerat för det här året.
  • Det står att min medlemsnivå avslutas sista april
Jag får helt enkelt inte ihop det. Är det nån bugg? Har de gjort undantag för just LTG-kvalificeringen men inte statusen i sig? Diamond har väl fortfarande 90000 poäng som krav, så varför 34000 poäng kvar?

Jag sitter i kö till chatten för att få svar på det, men det känns troligt att ni här har bättre svar.

Det är ju 4 ggr poängen på resor just nu, gissar att du har differansen där. Därför du har kortare väg till Diamond.

Det är inget som ändrats, men de som har kvalår som går ut jan/feb 2022 har fåt hälften av poängen som krävs för att behålla status.
Sen har alla flighter under oktober-januari givit 4x så mycket poäng (du ser dock inte detta i listan över intjänade poäng, de syns bar apå totalen).

Inget du behöver prata med SAS om, allt lär vara helt i sin ordning.

Det är ju 4 ggr poängen på resor just nu, gissar att du har differansen där. Därför du har kortare väg till Diamond.

Jag har inte gjort några resor, det är helt och hållet från kreditkorten.
Dessutom så hade ju 34000 gamla res-poäng motsvarat 136000 poäng just nu, vilket hade varit ett alldeles för högt krav.

Det är inget som ändrats, men de som har kvalår som går ut jan/feb 2022 har fåt hälften av poängen som krävs för att behålla status.
Sen har alla flighter under oktober-januari givit 4x så mycket poäng (du ser dock inte detta i listan över intjänade poäng, de syns bar apå totalen).

Inget du behöver prata med SAS om, allt lär vara helt i sin ordning.

Aha, det kände jag inte till. Så 22500 poäng för statusen endast? Förklarar nästan siffrorna jag ser.

Men brukar det stå

MEDLEMSNIVÅNS UTGÅNGSDATUM
[tre månader efter slutet av nuvarande kvalificeringsperiod]

OM man har kvalificerat för nuvarande period?

Jag har inte gjort några resor, det är helt och hållet från kreditkorten.
Dessutom så hade ju 34000 gamla res-poäng motsvarat 136000 poäng just nu, vilket hade varit ett alldeles för högt krav.
Så du har fått 20k statuspoäng från amex och 12k statuspoäng från mastercard? Du har inte gjort en enda flygresa under detta kvalår?
Vad är ditt kvalår feb-jan eller maj-apr? Om det är det förstnämnda så ska du ha fått hälften av kravet för att behålla din status krediterat

Aha, det kände jag inte till. Så 22500 poäng för statusen endast? Förklarar nästan siffrorna jag ser.

Men brukar det stå

Ja, din status går alltid ut 3 månader efter ditt kvalår tar slut då man har 3 månader grace. Har du kvalificerat in för nästa period också så kommer det att synas så fort nästa kvalår börjar.

Så du har fått 20k statuspoäng från amex och 12k statuspoäng från mastercard? Du har inte gjort en enda flygresa under detta kvalår?
Vad är ditt kvalår feb-jan eller maj-apr? Om det är det förstnämnda så ska du ha fått hälften av kravet för att behålla din status krediterat

Precis, inte en enda flygresa. Kvalåret är feb-jan.

Kände till graceperioden, men hade förväntat mig att de skulle stå sista april 2023 om jag väl kvalificerat för denna period

Men brukar det stå

Du kanske skall vara aktivare på BC så håller du dig informerad vad som händer i branschen, och kanske rent av delge medlemmar information som du har tagits del av

Toppen