Senaste nytt

Ett superlöst rykte, Accor är spekulant på First Hotels???

henrik l

Medlem
Som rubriken säger är detta bara mycket lösa rykten och skvaller. Men grunden till ryktet dök upp i SLA (Skaraborgs Läns Allehanda) som är den stora lokaltidningen i Skövde där hotell Billingehus finns. För er med lokalkännedom så vet ni att det har varit en infekterad debatt om kommunens satsning på Billingehusområdet och First Hotels (som äger Billingehus hotellet men kört det i botten) bristande, men utlovade åtaganden.

I förra veckan fanns det ett obekräftat rykte i SLA att en Fransk hotellkedja, ja det är Accor som jag tänker på, var intresserade av att köpa First kedjan, men dom var inte intresserade av Billingehus, eftersom det var kört i botten. Ägaren till First, Asmund Haare, dementerade givetvis. Vad detta är värt vet jag inte. Jag hade hellre sett att Marriott hade tagit över Billingehus:D:D:D:cool:
 

MTheC

Medlem
Vore ju väldigt kul om accor skulle försöka få ett fotfäste i norden. Har dålig koll på hur starka First är men skulle ju inte vara sämre än hur Accors portfölj nu ser ut.
 

taxvalp

Medlem
Accor expanderar ju kraftigt och kanske kan de bli den första stora internationella kedjan som får ordentligt fotfäste i Skandinavien vid sidan om Radisson. Å andra sidan är First-portföljen kanske lite väl utmanande även för Accor med hotell i orter som Bengtsfors och Säffle...
 

Elias

Medlem
Accor expanderar ju kraftigt och kanske kan de bli den första stora internationella kedjan som får ordentligt fotfäste i Skandinavien vid sidan om Radisson. Å andra sidan är First-portföljen kanske lite väl utmanande även för Accor med hotell i orter som Bengtsfors och Säffle...

Hade ju i så fall vart minst sagt på tiden, frågan e om det finns nån annan region som är så lågt representerad av internationella kedjor? Förstår självklart att det finns det i vissa oroliga eller kraftigt underutvecklade delar av världen.
 
Toppen