Senaste nytt

Etihad First Class Lounge, Abu Dhabi, Terminal 3

Jacob

Medlem
En bra förstaklasslounge med det mesta man kan önska av faciliteter, inklusive spa med gratis massage, champagnebar och à la carte-restaurang. Loungen är dock något liten och det kan bli trångt under högtrafik med många avgående flyg.

Hej
Flög hem från Sydney i deras "apartment" i första klass och fick därmed nöjet att besöka deras först klass lounge. Intrycket var stor och tråkig. Visserligen var det jättetidigt på morgonen och jag hade förätit mig på planet så jag gjorde inte mycket mer än att sitta av tiden innan det var dags att åka vidare.

Hej
Flög hem från Sydney i deras "apartment" i första klass och fick därmed nöjet att besöka deras först klass lounge. Intrycket var stor och tråkig. Visserligen var det jättetidigt på morgonen och jag hade förätit mig på planet så jag gjorde inte mycket mer än att sitta av tiden innan det var dags att åka vidare.
Är enig, dock trevligt att kunna snygga till skägget, få skorna putsade samt äta lite färska dadlar.

Har varit där sommaren 2018 och 2016. Min förnimmelse var att det var bättre 2016. Om vi säger så här, jag spenderar hellre 6 timmar i BA's Galleries First på LHR, Cathay Wing/The Pier på HKG, Qantas First i Sydney, eller FCT på FRA. Därmed inte sagt att loungen är dålig, men den ligger inte i toppen av elitdivisionen, men det är en bra lounge. Men, 4 h kan vara ett bra riktmärke. Käka lunch, får lite massage, eller rakning, ta en cigarr + lite egentid.

Toppen