Senaste nytt

Etihad Business class Australien

Voyageur

Medlem
Sitter och fumlar över vinter semesterplanerna och en längre visit till Down under. Har hittat väldigt konkurrenskraftiga priser med Etihad i Business från Stockholm till Sydney för ca 21k/kr.
Aldrig flugit Business med Etihad men vad jag kan se från reviews på nätet, är de väldigt bra i luften (flygplatsen är för övrigt en katastrof). Visst är det så att man kan samla poäng än till Eurobonus med Etihad? Har inget större intresse av att samla dessa hos Etihad själva. Finns det några andra vettiga alternativ till insamlande?

Sitter och fumlar över vinter semesterplanerna och en längre visit till Down under. Har hittat väldigt konkurrenskraftiga priser med Etihad i Business från Stockholm till Sydney för ca 21k/kr.
Aldrig flugit Business med Etihad men vad jag kan se från reviews på nätet, är de väldigt bra i luften (flygplatsen är för övrigt en katastrof). Visst är det så att man kan samla poäng än till Eurobonus med Etihad? Har inget större intresse av att samla dessa hos Etihad själva. Finns det några andra vettiga alternativ till insamlande?
Intjäning av SAS EuroBonus poäng (extrapoäng) på Etihad flygningar gäller endast på vissa rutter.
Om du flyger mellan Abu Dhabi och Sydney med Etihad får du inga SAS EuroBonus poäng.

EuroBonus-partner – Etihad Airways | SAS

Om du inte samlar poäng på Etihad Guest, kan jag rekommendera American Airlines AAdvantage eller Virgin Australia Velocity om du bor i Australien.

Etihad Airways − Partner airlines − American Airlines
Points Earn with Airline Partners | Velocity Frequent Flyer

Last edited:
Intjäning av SAS EuroBonus poäng (extrapoäng) på Etihad flygningar gäller endast på vissa rutter.
Om du flyger mellan Abu Dhabi och Sydney med Etihad får du inga SAS EuroBonus poäng.

EuroBonus-partner – Etihad Airways | SAS

Om du inte samlar poäng på Etihad Guest, kan jag rekommendera American Airlines AAdvantage eller Virgin Australia Velovity om du bor i Australien.

Etihad Airways − Partner airlines − American Airlines
Points Earn with Airline Partners | Velocity Frequent Flyer

Tackar Doktorn! Där der man, då faller det lite på poängen. Blir inte så mycket till AA att det skulle vara värt mödan och inte heller till EB. Hoppas då på andra bra deals framöver!

Tackar Doktorn! Där der man, då faller det lite på poängen. Blir inte så mycket till AA att det skulle vara värt mödan och inte heller till EB. Hoppas då på andra bra deals framöver!
American Airlines AAdvantage har sweetspots och det är resor mellan South Pacific (inkl. Australien & Nya Zeeland) och Asia 1 / Asia 2.
En bonusresa mellan South Pacific - Asia 1 / Asia 2 i Business class kostar 40.000 miles per enkelresa.

Flight award chart for oneworld and partner airlines − Award travel − American Airlines

Toppen