Senaste nytt

Ethiopian från Arlanda till Oslo

i013145

Medlem
Hej,

Åker med Ethiopian till Oslo imorgon Söndag 27 feb 0640 från Arlanda för vidare transport ner till Geneve med SAS.
Har Ethiopian egen incheckningdisk på Arlanda? Någon som har erfarenhet av tidsåtgång? Är Eurobonus Guld. Det står att boarding är redan 05.55. Någon som vet ifall boarding verkligen startar så tidigt? Boarding 45 min innan avgång känns overkill. Ni förstår att jag fiskar lite efter hur tidigt man behöver vara på Arlanda...

Ha ett trevligt sportlov ni som är/ska iväg på ett sådant.

Kom ihåg att flyget avgår från non-Schengen på Arlanda och ankommer non-Schengen i Oslo, så det är passkontroll på bägge ställena. Det måste man ta med i beräkningen när man ska planera tidsåtgång (och dessutom komma ihåg passet).

Hej,

Åker med Ethiopian till Oslo imorgon Söndag 27 feb 0640 från Arlanda för vidare transport ner till Geneve med SAS.
Har Ethiopian egen incheckningdisk på Arlanda? Någon som har erfarenhet av tidsåtgång? Är Eurobonus Guld. Det står att boarding är redan 05.55. Någon som vet ifall boarding verkligen startar så tidigt? Boarding 45 min innan avgång känns overkill. Ni förstår att jag fiskar lite efter hur tidigt man behöver vara på Arlanda...

Ha ett trevligt sportlov ni som är/ska iväg på ett sådant.
32 och uppåt... Det är väl SAS diskar?
Var en egen när jag flög rutten way back...

Rapportering från Ethiopian Airlines inaugural fligh Stockholm - Oslo - Stockholm, 27 mars 2017 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Hej,

Jag förstår av svarsfrekvensen att detta inte var jätteintressant för de flesta. Tänkte bara delge mina erfarenheter ifall det är andra som delar mina frågor/undringar.

- Egen check in för Ethiopian på Arlanda för Oslo flighten. Den öppnade exakt 2 timmar innan avgång. Ingen business/SA Gold kö utan endast en kö för samtliga resande. Ingen separat bagage-drop kö utan samma kö för de som checkat in on-line och de som valt att inte göra det.

-Boarding enligt boardingkort 45 min innan. Gaten stängde dock 10 min innan avgång så det fanns alltså ingen anledning till stress.

- Flighten var annorlunda. Vi svenska sportlovsresenärer gick på ett plan till hälften fyllt av trötta etioper som flugit hela natten. Ingen servering på flighten.

- Ankomsten till Oslo var också stökigare än vanligt med passkontroll som tog 25 min och sen ny säkerhetskontroll. Det behövs alltså lite luft till eventuellt anslutande flight.

-Over and out.

Toppen