Senaste nytt

Ethiad Business A320

toer00

Medlem
Kära BC vänner,

Nu är goda råd dyra... Bokade in en resa ftån Arlanda till Maldiverna med Ehiad via Manchester och Abu Dhabi.Biljeten bokade i D-klass vägen ut och W-klass på vägen hem (via Abu Dhabi och Bryssel). Bokningen gick bra men vid seatingen upptäckte jag att jag inte kunde seata oss mellan Abu Dhabi och Male, orsak alla säte i business (liten A320 med enbart 16 platser i Business) verkar var upptagna... o_O. Alla andra sträckor seatades utan problem.

Så nu är goda råd dyra, någon som råkat ut för detta tidigare...? Ingen risk för nedgradering hoppas jag.. hur hanterar man denna situation? Betald biljett ingen award...
 

pep

Medlem
Is i maven! Det ordner sig vel ved indcheckning eller senest ombord? Jo mindre man gaar op i seating jo nemmere bliver ens liv...
 

toer00

Medlem
Ombord kan bli lite svårt... ;-)
Förhoppningsvis har de blockade säten av annan anledning än att de är köpta.. ;-)

Annars blir det roligt...


upload_2019-10-11_7-49-51.png
 

toer00

Medlem
Verkar som 1 A plus 1 F , alltid ör blockade (basinet)...
Får hoppas att vi kan byta så att vi får sitta bredvid varandra... ;-)
 

Jonas C

Medlem
När flyger du och finns det någon senare avgång på AUH-MLE som ni kan bli flyttade till ifall det skulle visa sig vara överbokat i business?
 

Jonas C

Medlem
Nu på söndag den 20/11 kl 01:00 fr. AUH, nästa tillgängliga flight är 09:00...
1A och 1F dvs bassinet seats är blockade, övriga stolar upptagna och flygningen nollad i business. Min gissning är att de inte har överbokat business och förmodligen löser sig seatingen vid incheckning, på flygplats eller i värsta fall ombord.
 
Toppen