Senaste nytt

Ersättning för trasig underhållningssystem på Singapore Airlines

Mitt og min kones entertainment system på singapore SQ 352 for 2 dager siden 21/22 nov var uta av fungsjon de 6 siste timene på flighten fra Singapore til København (nattflight). Vi fikk S$ 400 i erstatning. Godt fornøyd var vi. Fikk voucheren der og da før vi landet.
 

Alf

Medlem
Singapore Airlines brukar vara bra på att köra med direktkompensation om det varit något som strulat. Bra mycket enklare och smidigare än att hålla på att skriva och hålla på och tjafsa om poäng.

Jag förutsätter att beloppet för ersättning av uteblivet entertainmentsystem är lika för alla klasser. Förstår inte varför det skulle vara olika, det är ju värre att vara av med systemet i ekonomi där det enda nöjet som finns är att se på film eftersom det är omöjligt att sova.

En hyfsad ersättning för de sista 6 timmarna, då man ändå brukar sova.
 
Ange gärna vilket flygplan (det finns väl något slags registreringsnummer på planet?) ni flög med och vilken sittplats som avses. Jag väljer gärna denna sittplats när jag ska flyga samma sträcka i januari.

Edit: ser på Flightradar24 att det var 9V-SWF som flög sträckan den 21:e november. Jag är dock fortfarande nyfiken på vilka sittplatser som avses.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ange gärna vilket flygplan (det finns väl något slags registreringsnummer på planet?) ni flög med och vilken sittplats som avses. Jag väljer gärna denna sittplats när jag ska flyga samma sträcka i januari.
Oddsen för att Singapore Airlines inte skulle fixa IFE på ett plan på 2 månader ser jag som rätt lågt. De har dessutom 27 stycken B77W i flottan så att just detta plan kommer tillbaka just denna dagen och utan fixad IFE ser jag som väldigt låg chans. Det är nog större chans att ett annat plan och en annan plats har trasig IFE.
 

Alf

Medlem
Detta är ett lite annorlunda forum. De flesta vill ha väl fungerande grejor men här letar man efter sådant som inte fungerar:D Det är ersättningsjakt enligt den högre skolan.

Det är som @palmen säger, inte en chans att Singapore Airlines flyger omkring med samma fel i två månader. Jag tror att det fixades redan under markuppehållet i Köpenhamn som är 6 timmar långt. Du får nog ta med dej verktygslåda med borr, sticksåg och avbitare så du kan sabotera ditt entertainmentsystem
 
Toppen