Error vid bokning på united.com, 26 timmar senare besked om genomförd bokning?

steve

New member
Testade igår att boka på united.com, flighterna var med Lufthansa och Austrian men jag fick error meddelande vid betalningsmomentet. Efter två försök med samma resultat ringde jag Uniteds kundservice i USA och efter 50 minuters testande av flera olika varianter från United-personen konstaterades att det mest sannolikt var LH resp. Austrian som inte släppte biljetter (eller tillräckligt många, behövde 6 st.) till United på dessa flighter.



Så jag släppte Unitedspåret och bokade samma flighter via Lufthansas web istället.



Idag, ca 26 timmar efter mina misslyckade försök ramlar det in en bokning med United på min mejl!? Kontaktade United som inte riktigt själva kunde förklara men de avbokade utan att debitera.



Någon som haft samma problem?
 
Jag hade liknande problem i veckan med en bokning på United. Fick confirmation först 36 timmar efter bokningen och Austrian-flyget fick jag ringa dem för att boka plats.
 
Cristoffer Cedergren skrev:Jag hade liknande problem i veckan med en bokning på United. Fick confirmation först 36 timmar efter bokningen och Austrian-flyget fick jag ringa dem för att boka plats.Klicka för att utvidga...
Fick du någon bokningsreferens vid bokningstillfället? Jag fick inte någon referens utan bara -error- först när mejlet kom idag såg jag en referens så det var lite svårt att veta att det tydligen gått iväg en bokningsförfrågan till LH/Austrian utan min vetskap.
 
Steve skrev:Fick du någon bokningsreferens vid bokningstillfället? Jag fick inte någon referens utan bara -error- först när mejlet kom idag såg jag en referens så det var lite svårt att veta att det tydligen gått iväg en bokningsförfrågan till LH/Austrian utan min vetskap.Klicka för att utvidga...
Ja, fick fick bokningsbesked direkt men inte eTicket. Kollat din spambox?
 
Japp, inget i spamlådan och hos United igår kunde de inte heller komma fram till något så därav min överraskning idag.
 
Steve skrev:Japp, inget i spamlådan och hos United igår kunde de inte heller komma fram till något så därav min överraskning idag.Klicka för att utvidga...
Nehepp. Ja, Uniteds system känns lite instabilt. Vi får hoppas på att SAS snart lanserar nått bättre där man kan göra alla sina bokningar inom *A.
 
Det där låter ju skumt! Undrar om de ställde ut biljetter utan att ta betalt.




Cristoffer Cedergren skrev:Jag hade liknande problem i veckan med en bokning på United. Fick confirmation först 36 timmar efter bokningen och Austrian-flyget fick jag ringa dem för att boka plats.Klicka för att utvidga...
Fast det där är ju något annat och helt normalt. Många bolag biljetterar inte direkt utan lägger biljetter i en kö och betar av dem senare. Då kan det ibland ta veckor innan man får sin biljett.
 
Det kan bero på att du ex-vis har en Ad-blocker i din webbläsare, har fått riktigt jobbiga fel pga det tidigare
 
MWi skrev:Det kan bero på att du ex-vis har en Ad-blocker i din webbläsare, har fått riktigt jobbiga fel pga det tidigareKlicka för att utvidga...
Öh? Vilka payment-system får problem med en adblocker? Jag har kört adblockers i rätt många år och aldrig råkat ut för problem med betalningar pga detta.
 
riba skrev:Adblocker vet jag inte men plugins som Ghostery sänker iaf lufthansas site (och en del andra).Klicka för att utvidga...
Gör den? Är det något som börjat nyligen? Det var visserligen ett par månader sedan jag bokade på Lufthansa...



Hursom - båda två kan definitivt ställa till det. Så om något inte fungerar är det värt att prova utan i separat browser-profil.
 
agehall skrev:Öh? Vilka payment-system får problem med en adblocker? Jag har kört adblockers i rätt många år och aldrig råkat ut för problem med betalningar pga detta.Klicka för att utvidga...
Min -error- som uppstod vid betalningsdelen försökte "Unitedmannnen" överlista genom att växla mellan landsinställningar för sajten (U.S. vs. Sweden), växla betalningssätt till cash etc. men inte på något sätt kunde hans system få fram en bokning. Så det var nog inte på själva betalnkngen som det fallerade. Hans teori var att det fanns för få platser kvar på aktuell flight.

Min gissning är att Austrian idag släppte genom de 6 platser jag önskat och då trillade bokningen fram från Uniteds system.
 
Tur att United i alla fall bokade av utan att krångla - men det är inte utan att man blir lite nervös på hur saker och till går till bakom kulisserna...
 
Uniteds webbsida visar ibland phantom tillgänglighet av andra flygbolags flighter.

Det är för att de inte syncar så ofta som de borde göra.



Det har hänt liknande sak med min SAS flight bokning på United.com.

På ExpertFlyer och ITA Matrix visade inte V klass tillgänglighet på den SAS flight jag ville boka men United.com visade.

Jag kunde dock genomföra bokningen inkl. betalningsinfo.

Problemet var att bokningen inte blev biljtterad och jag fick ingen info om bokningen förutom att det stod Confirmed.



Till sist bokade jag resan med SAS EuroBonus poäng som back up och det var bra beslut med tanke på att varken United eller SAS kunde göra någonting åt min originalbokning via United. (Jag reste med bonusresabiljetten istället)
 
AABack2ARN skrev:Tur att United i alla fall bokade av utan att krångla - men det är inte utan att man blir lite nervös på hur saker och till går till bakom kulisserna...Klicka för att utvidga...
Ja det var ett par minuters lätt stresspåslsg eftersom jag köpte motsvarande resa igår hos Lufthansa och de 24 h man har returrätt hade passerat. Vet inte riktigt hur jag hade löst dubbla bokningar på samma flighter...//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.png



Eftersom jag testade ett par gånger finns det väl en liten risk för ytterligare överraskningar från United...
 
Det pågår ett krig mellan adblockers och sajtägare där sajter hela tiden försöker komma på nya sätta att komma runt adblockers och adblockers blir allt mer aggresiva i sina försök att stoppa annonser m.m. Ibland blockeras fel script eller domäner och då slutar sajter fungera. Det känns som problemen har eskalerat ganska mycket senaste månaden. En sajt jag driver slutade fungera med Adblock Plus förra söndagen utan att vi gjort några ändringar på sajten.
 
fly4fun skrev:Det pågår ett krig mellan adblockers och sajtägare där sajter hela tiden försöker komma på nya sätta att komma runt adblockers och adblockers blir allt mer aggresiva i sina försök att stoppa annonser m.m. Ibland blockeras fel script eller domäner och då slutar sajter fungera. Det känns som problemen har eskalerat ganska mycket senaste månaden. En sajt jag driver slutade fungera med Adblock Plus förra söndagen utan att vi gjort några ändringar på sajten.Klicka för att utvidga...


Jag har också noterat att det just nu är mer strul med AdBlock Plus än vad det varit tidigare. Jag skulle absolut kunna tänka mig att hoppa över Adblock Plus eller motsvarande om det inte var för att annonserna har blivit så j*a tunga numer. Det skriptas, animeras, länkas och fasen vet allt. Dessutom känns det som om antalet rapporterade fall med skadlig/buggig kod i annonser ökar. Om annonsörerna fattar att hålla annonserna enkla får de nog vara kvar. Jag klickar ändå inte på dem...
 
agehall skrev:Nej det gör den inte. Jag kör Ghostery och har utan problem bokat på LH's site med den igång.Klicka för att utvidga...


Jag var kanske för svart/vit själv i mitt första inlägg. Det är rätt många variabler här som kan spela in vilket resultat man får. Jag kör OS X, Safari, Ghostery (allt blockat i alla kategorier) samt AdBlock. Resultatsidan av en sökning kommer upp som en blank sida. Slår jag av Ghostery så får jag fram resultatet. Testat igen idag.
 
Jag hade samma sak med dig som @Steve Försökte boka en resa, ändrade land och sedan gick det inte. Dagen efter låg bokningen i min profil, dock utan biljett utställt.



United.com är överlags väldigt bra i mitt tycke. Det som saknas som fanns tidigare är att blanda kabinklasser per segment i multi-segment bokningen. Det var toppen när man behövde blanda SAS Plus med t.ex. Lufthansa/Swiss
 
Back
Top