Flyr-grunnlegger Erik Braathen sier de prøvde, men at det ikke var nok. Direktør Brede Huser innrømmer gråtkvalt at det var trist å meddele konkurbeskjeden til de ansatte.
Flyr-grunnlegger Erik Braathen sier de prøvde, men at det ikke var nok. Direktør Brede Huser innrømmer gråtkvalt at det var trist å meddele konkurbeskjeden til de ansatte.
Inte oväntat. Kändes som ett konstigt koncept från start.
Iprincip gjorde man en blueprint på alla bolag som tidigare INTE har lyckats till/från Norge, och jag såg egentligen aldrig att de presenterade något unikt som indikerade att det skulle sluta annorlunda för just Flyr.
Mest förbryllad var jag dock över att de bytte linjenät på nära veckobasis. Det var allt från centrumflygplatser till lågkostnadsflygplatser, och reguljärt och charter.
Ibland konkurrerade man på direktlinjer med Ryanair (som Oslo-Bergamo) och ofta erbjöd man även lägre priser på dessa linjer. Tydligen (och inte chockerande) så var deras kostnader inte lägre än Ryanairs.