Senaste nytt

Erfarenhet av att checka in bagage i usa på sista segmentet

jumbooze

Medlem
Hej,
Flyger SAS Plus till ORD via EWR där jag har UA på sista segmentet.
Normalt om jag har bagage så checkar jag in det i början på resan och tullar igenom i EWR och bag dropar till nästa segment.
Nu tänkte jag spara tid på EWR genom att köra med två handbagage istället men jag får ju:väl inte ha med det på resan vidare med UA utan skulle behöva checka in väska på sista segmentet istället för att bagdropa.
Hur gör jag det smidigast? Kan jag checka in den väskan där man bagdropar? Eller tjänar jag på att ha den taggad och klar och bara bita i det sura äpplet med väskan vid bandet? Andra alternativ?
Tack,
Jumbooze

Jag förstår inte. Tänker du ha två handbagage till EWR eller?

Det brukar ju inte direkt vara så att man står och väntar på bagaget där, så jag hade nog bara checkat in väskan.

Jag förstår inte. Tänker du ha två handbagage till EWR eller?

Det brukar ju inte direkt vara så att man står och väntar på bagaget där, så jag hade nog bara checkat in väskan.
Ja, senaste gången så fick jag vänta typ 30-40 minuter på min priotaggade väska så det var därför jag tänkte undvika den väntetiden men om andra normalt får sina väskor snabbt på ewr så kanske jag ska chansa igen...

Ja, senaste gången så fick jag vänta typ 30-40 minuter på min priotaggade väska så det var därför jag tänkte undvika den väntetiden men om andra normalt får sina väskor snabbt på ewr så kanske jag ska chansa igen...

Hit and miss är min erfarenhet på EWR...

Oavsett väntetid så lär det väl vara en besparing att göra bag transfer istället för att försöka checka en väska till på plats?

Toppen