Senaste nytt

Entrékostnad SAS lounge / rabatt vid spontanbesök med SAS Amex Classic?

Gusten Gengas

Ny medlem
Hallå alla reserävar!

Tidigare (under 2018) har man som enkel innehavare av SAS Amex Classic kunnat betala in sig till SAS lounge på bland annat Kastrup med viss rabatt (någonstans runt 230 SEK istället för cirka 280 SEK) - givetvis förutsatt att man reser med SAS.

Hur jag än letar hittar jag dock inte längre denna rabatt på någon av SAS eller Amex sidor för loungetillträde eller Eurobonus-förmåner med SAS Amex Classic-kortet.

Letar jag dåligt, eller är rabatten borttagen?
 

Johans00

Medlem
Screenshot_20190307-230514_Samsung Internet.jpg
 
Det er jo flott at de åpner opp for flere besøkende på SAS loungene. Det er jo nesten ingen som besøker loungene i dag så de trenger å få inn flere besøkende:p

BA har masse å lære her da de ikke slipper inn betalende, kun de som fly business og har status. I tillegg er det kun lov med 1 gjest og ikke 4 som SAS har:mad:
 

NTA

Medlem
Man får ju mer för pengarna på typ Max eller något valfritt ställe på T5... 230kr... spännande att folk betalar det.
 

palmen

Moderator
Man får ju mer för pengarna på typ Max eller något valfritt ställe på T5... 230kr... spännande att folk betalar det.
Testa att beställa 3 stycken öl på Arlanda och du kommer snabbt kunna se att det då blir "billigare" med att betala inträde till loungen där man får mat/snacks på köpet.
 

sweflyer

Medlem
Testa att beställa 3 stycken öl på Arlanda och du kommer snabbt kunna se att det då blir "billigare" med att betala inträde till loungen där man får mat/snacks på köpet.
Helt rätt!
Vet många semesterresenärer som spenderat en femhundring för två på enkel smörgås, öl och jordnötter. Det är liksom inte på deras världskarta att man kan betala för att gå in i en lounge och få obegränsat av motsvarande billigare eller åtminstone för samma pengar.
 
Toppen