Senaste nytt

En sväng till Kalifornien

Johan Gott

Medlem
Min syster skulle få uppleva hur det var att flyga i premiumkabin för första gången. Vi började med Lufthansa Business ARN-FRA flight 807. Hon blev nöjd och glad. Jag konstaterade att gardinen var öppen men att maten smakade mycket bra. Ombordpersonalen bad om ursäkt för den begränsade måltidsservicen pga personalbrist på LSG Skychefs. Smaken på de tre smårätterna var det som sagt inget fel på. Efterrätten som jag tror var en pannacotta var mindre bra.

Edit: Foton tillagda

C75522ED-A789-43FF-A1CA-6D0C24B13DF7.jpeg
728571E6-1D86-4702-A577-B3861A7002E6.jpeg
CFB08E45-C3E0-4859-85DA-D5D18CC110C9.jpeg


26C1A198-E9B6-4CA8-9933-F250E6240FEE.jpeg
 
Last edited:

Johan Gott

Medlem
Efter en hotellnatt i Frankfurt tog vi taxi till First Class Terminal. Riktigt trevligt att anlända på detta sätt istället för att komma gående som jag gjort tidigare.

Frukost var första prioritet så vi slog oss ner i restaurangdelen. Vi hade ca 3 h till vår flight LH 442 till Detroit. Tiden gick fort men en dusch och några glas Bollinger hanns med.

Efter en alldeles för kort Porsche-tur var vi ombord på vår A340 som skulle ta oss över Atlanten. Vi var totalt 5 passagerare i first. Ombordpersonalen längst fram i planet bestod av en man och en kvinna. Kvinnan var lite osäker ibland och kändes emellanåt lite ny på jobbet. Hennes engagemang och vilja att ge bra service var det dock inget fel på. Mannen var mer rutinerad och utförde sitt jobb på ett fantastiskt sätt. Har gjorde vår upplevelse minnesvärd och gav min syster en utomordentlig first first. Han hade platsat på Singapore Airlines.

Syrran fick dessutom presenter i form av 2 större tuber med krämer från La Praire och en flaska av det vin hon druckit till en av rätterna. Hon hade berömt vinet under måltiden och ombordpersonalen hade noterat det.

(Foton kommer i separat inlägg)
 
Toppen