Senaste nytt

En inställd resa (till Vietnam och Kambodja) är en resa det också

Samosaguas

Medlem
Precis hemkommen från vår inställda resa till Vietnam och Kambodja så tänkte att det är på sin plats att skriva en reserapport. Precis som Lundell en gång sa att ”En inställd spelning är en spelning det också” så är i allra högsta grad en inställd resa en resa det också.

Bokningen för tre personer gjorde med två Amex 2-4-1-vouchers enligt följande:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vi var mycket nöjda med bokningen. Första gången i Vietnam, första gången i Kambodja, spännande att testa Singapore Airlines Airbus A350 för första gången och dessutom lite tid i Singapore på hemvägen. Toppen!

Tänkte låta er följa med på resan och berätta om våra olika planerade destinationer, hur vi planerade att ta oss mellan olika ställen och hur länge och på vilka hotell vi tänkte bo på. Kan ju vara intressant att höra om vi tänkt rätt i valet av destinationer, tid på olika ställen, hotell och transporter. Förhoppningen är ju att göra om resan i framtiden och då helst i form av en icke inställd resa.

Häng med! Vi har precis landat på Tan Son Nhat International Airport (SGN) och ska ta oss in till Ho Chi Minh City och vårt första hotell.
 

Samosaguas

Medlem
Ok framme på Hôtel Des Arts Saigon MGallery!

Hotellet är en del av Accor hotels och bokades i oktober 2019 under Accors Super Sale. Kostade drygt 6.000 kronor för 4 nätter inklusive frukost. Kändes som en bra deal! Fin lobby och bar verkar också finnas.
lobby.jpg
lobby2.jpg

Copyright: Hôtel Des Arts Saigon

Efter en lång resa är man sugen på att testa poolen på taket.
hotell.dag.jpg

Fint rum
rum3.jpg

...och efter en lång första dag är man så klart väl värd lite fika i takbaren eller hur?
Hotell.natt.jpg

Copyright: Hôtel Des Arts Saigon
 

igelkotten

Medlem
Inte bott pa Hotel Des Arts Saigon, men daremot varit pa takbaren tva ganger. Valdigt trevlig bar. Nar man blivit ratt berusad kan man ju testa deras glasbro ocksa.... Glasbron sysns pa din bild ovan! ;)

Senaste gangen i Vietnam flog jag till Phu Quoc direkt efter ett besok pa just den baren, vilket jag gissar att du ocksa gjorde pa din installda resa?

Vid nytt besok i Saigon skulle jag garna bo pa just det hotellet (aven om jag troligen inte kommer stanna i Saigon igen).
 

Samosaguas

Medlem
Vår inställda vistelse på Hôtel Des Arts Saigon var inte avbokningsbar. En ändring av Accors avbokningsregler till följd av Covid-19 gjorde dock att vi kunde avboka utan kostnad. Pengarna tillbaka inom 2-3 veckor lovade hotellet den 20 mars men drygt en månad senare så har inga pengar dykt upp. Det som väntar på något gott ;)

I Ho Chi Minh City var planen att ta det ganska lugnt. Mycket fokus på mat och dryck i alla dess former, både street food och fine dining stod på programmet plus ett mer eller mindre obligatorisk besök i tunnlarna utanför staden. Har ni några favoritställen att dela med er av inför framtida resor?

Några av ställena som vi var sugna på att testa:
Quince Saigon - Home - Ho Chi Minh City, Vietnam - Menu, Prices, Restaurant Reviews | Facebook
Villa Royale Downtown Home Page
The Workshop - Home | Facebook
French - Mediterranean Michelin-starred restaurant in HCMC | Jardin Des Sens
 

Myllys35

Medlem
Jag bodde på Hotel Des Arts när jag var i Ho Chi Minh för ca ett år sedan. Kan varmt rekommendera hotellet, bra faciliteter och service. Kan också tipsa om ölprovning på Pasteur Street Brewing Co och när det kommer till mat är det inget som slår en "Goi du du kho bo" (ursäkta min franska) från damen på moped i Le Van Tam Park för hela 8 kr!

Skulle dock inte rekommendera någon att åka till Phu Quoc - vilken besvikelse. Bara fullt med själlösa resorts och ryska charterturister. Andra delar av Vietnam har bättre mat, bättre natur m.m. Om man ändå måste till Phu Quoc så är Intercontinental ett av de bättre hotellen :)
 

igelkotten

Medlem
Vår inställda vistelse på Hôtel Des Arts Saigon var inte avbokningsbar. En ändring av Accors avbokningsregler till följd av Covid-19 gjorde dock att vi kunde avboka utan kostnad. Pengarna tillbaka inom 2-3 veckor lovade hotellet den 20 mars men drygt en månad senare så har inga pengar dykt upp. Det som väntar på något gott ;)

I Ho Chi Minh City var planen att ta det ganska lugnt. Mycket fokus på mat och dryck i alla dess former, både street food och fine dining stod på programmet plus ett mer eller mindre obligatorisk besök i tunnlarna utanför staden. Har ni några favoritställen att dela med er av inför framtida resor?

Några av ställena som vi var sugna på att testa:
Quince Saigon - Home - Ho Chi Minh City, Vietnam - Menu, Prices, Restaurant Reviews | Facebook
Villa Royale Downtown Home Page
The Workshop - Home | Facebook
French - Mediterranean Michelin-starred restaurant in HCMC | Jardin Des Sens

Kan addera

- Hum Vegetarian Cafe & Restaurant (otroligt bra, och kreativ, vegetarisk mat)
- Propaganda (vietnamesisk bistro).
 
Toppen