Mr.cake
Medlem
Hej Kära Bc-vänner,
Har stött på en ganska knepig situation kring att försöka komma till Osaka den 10sept. Just nu ser min bokning ut som följande. Flyger med SAS 7 Sep till Hong Kong, därifrån skall jag flyga till Osaka den 10 sep med LCC och hem till HK 17 sep. Problemet är att kansai regionen slagits av en kraftig tyfon under gårdagen och idag. Speciellt flygplatsen (se video) och helt ärligt ser det absolut helt katastrofalt med översvämningar, trasig bro m.m
. Även om jag vet att japanerna är grymma så tvivlar jag på att det kommer vara operativ igen innan mitt resedatum, men kan ha fel. En snabbkoll hos flightradar ger även informationen om att 99% av flygen har ställts in under det senaste dygnet. Jag har därför börjat tittat på olika alternativ. Kanske flyga till Tokyo för att sedan flyga till Itami airport eller bara skrutta resan helt och boka en enklare eco-biljett till en ny destination. Känner gärna att jag har en plan B ifall flygbolaget skulle ställa in resan 24timmar innan. Då de inte verkar kunna ge besked 24h.
Har stött på en ganska knepig situation kring att försöka komma till Osaka den 10sept. Just nu ser min bokning ut som följande. Flyger med SAS 7 Sep till Hong Kong, därifrån skall jag flyga till Osaka den 10 sep med LCC och hem till HK 17 sep. Problemet är att kansai regionen slagits av en kraftig tyfon under gårdagen och idag. Speciellt flygplatsen (se video) och helt ärligt ser det absolut helt katastrofalt med översvämningar, trasig bro m.m