Emirates stoppar beställning av nya A380

Det tycker jag är ett rimligt krav att ställa på en leverantör med en så pass dyr produkt och speciellt när det varit diskussioner om att lägga ner produktionen av modellen. Man vill ju ha viss garanti för uppgraderingar och nya funktioner under produktens livslängd. Det är ju inte mobiltelefonmarknaden eller datormarknaden vi pratar om.
 
Vi får se, det verkar som om mindre plan med lång räckvidd är mer attraktivt. Nu dumpar iofs Norsken ett av sina experiment så flyga via storhubb är fortfarande attraktivt.
 
Jättekul med denna order. Airbus garanterar 10 års tillverkning i.o.m denna order läste jag. Jag tror att planet har framtiden för sig. Airbus har ju tagit fram en NEO "light" kallad "plus" som jag tror kommer generera en del beställningar. Om 5-10 år med den ökning vi ser av flygresor i bl.a Kina och Indien tror jag dessa kommer att komma väl till pass. En deligation med Airbus och Frankrikes president var ju i Kina i förra veckan för att sälja in A380 och lovade att dessa skulle kunna komma att produceras där/teknikutbyta med kineserna om de skulle beställa. Fler ordrar är att vänta, är min gissning.
 
Remington Steele skrev:Jättekul med denna order. Airbus garanterar 10 års tillverkning i.o.m denna order läste jag. Jag tror att planet har framtiden för sig. Airbus har ju tagit fram en NEO "light" kallad "plus" som jag tror kommer generera en del beställningar. Om 5-10 år med den ökning vi ser av flygresor i bl.a Kina och Indien tror jag dessa kommer att komma väl till pass. En deligation med Airbus och Frankrikes president var ju i Kina i förra veckan för att sälja in A380 och lovade att dessa skulle kunna komma att produceras där/teknikutbyta med kineserna om de skulle beställa. Fler ordrar är att vänta, är min gissning.Klicka för att utvidga...
Off topic svar.



Airbus A320 serie och Airbus A330 byggs redan i Kina.



Airbus Tianjin assembly line to make first A320neo- Xinhua | English.news.cn

Airbus inaugurates its A330 Completion & Delivery Centre in China
 
Agö skrev:Mmm. Läste i senaste numret av Economist att 97 % av alla indier aldrig har flugit. Finns ju utrymme på sikt...Klicka för att utvidga...


Ja, Indierna kompenserar med råge för svenska självplågares uppoffringar

Airport revamp: To ease business of flying, government to build 100 airports in 15 years - The Economic Times

India overhauls aviation rules to boost air travel | Reuters



Jag ser deras flygresor och min avund vet inga gränser | Isobel Hadley-Kamptz | Expressen
 
Agö skrev:Mmm. Läste i senaste numret av Economist att 97 % av alla indier aldrig har flugit. Finns ju utrymme på sikt...Klicka för att utvidga...
Japp. Det pratades om det på Air India's premiärflygning från Arlanda. Tror jag la upp videoklippet i min tråd.
 
Undrar hur det blir med politiken i Airbus nu.

Vi som var och besökte fabriken i Hamburg fick lära oss att alla A380 orders från mellanöstern hanteras av fabriken i Hamburg medans alla andra byggs i Toulouse.
 
Taggen skrev:China Southern har 5 st i tjänst. De har inga ytterligare beställda vad jag vet.Klicka för att utvidga...
I Kina beställer inte flygbolagen planen utan det görs centralt av en statlig grupp.
 
Back
Top