Senaste nytt

Efterlysning på roligaste award-retur från Pacific (Australien/Nya Zeeland)?

Isak21

Medlem
Hej allihopa! Jag skulle vilja höra era roligaste / bästa routing-tips för awards till en retur.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Valfri plats i pacific, så länge det slutar i AMS, alternativt börjar i AKL och slutar i STO (måste undvika double open jaw)
  2. Var är din destination? Australien/Nya Zeeland, men behöver tips/inspo på retur hemåt
  3. När vill/behöver du komma hem? Åka hemåt runt 10 jan 2021 +/- någon dag hit eller så
  4. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  5. I vilken kabinklass? Business (kanske främst), First kan tänkas också
  6. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Samtliga Star Alliance routings med biz/first som kan vara godkända och kul, dock mindre sugen på AirChina och LOT
  7. Vad är din budget? I dagsläget finns award-budget för 2 vuxna hemåt i biz, framöver kanske också i first.
  8. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelse ombord, möjlighet till stop-over
  9. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Valfria kul routing-tips med stopover, dock kanske ej mainland China.

    I dagsläget har utresan bokats med SQ FIRST (B777-ER) till Singapore, och med BIZ (samma modell) till Auckland. Det skulle därför vara kul att hitta lite andra kreativa alternativa rutter hemåt.

    Utresan med SQ i nuläget:

    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

    Min tanke i nuläget är att höka efter BIZ-fligher AKL > SIN + SIN > LHR/FRA/AMS, men om någon har tips på endera bättre routing utifrån "award-valuta" eller annan kul anledning så hojta gärna!

    Personligen är jag lite "blind" och tycker att SQ känns som självklara biz-alternativet på dessa sträckor även fast det kanske är lite tråkigt att bara göra SQ hela vägen. Vad tycker ni?

    Får man ens flyga via Tokyo?
 
Last edited:

Isak21

Medlem
Lite sval respons här, så jag förtydligar;

Har någon erfarenhet av ”routes” från Nya Zeeland / Australien som godkänts av Tallinn - bortsett från Singapore.
Tex via Japan, via Fiji/Japan, via Bali/Hongkong och liknande.
 

danielhog

Medlem
Lite sval respons här, så jag förtydligar;

Har någon erfarenhet av ”routes” från Nya Zeeland / Australien som godkänts av Tallinn - bortsett från Singapore.
Tex via Japan, via Fiji/Japan, via Bali/Hongkong och liknande.
AKL - HKG - ARN var godkänd tidigare när SAS flög direkt, så nu kanske AKL - HKG - CPH - ARN är godkänt.
 

taxvalp

Medlem
Du kan ju leta efter hemresa från någon ö i Söderhavet som Air NZ trafikerar. Det brukar vara ont om awards på dessa rutter mem jag har exempelvis en bokning Tonga-Arlanda (TBU-AKL-MEL-SIN-WAW-ARN) inom kort. Räkna dock med ekonomiklass till AKL.
 
Toppen