Låt säga att jag har 300 000 poäng som går ut 31 dec 2025
Och 50 000 poäng som går ut 31 dec 2026
Men jag bokade en resa som jag sedan avbokade igår, den kostade 200 000 poäng. Poängen har inte kommit tillbaka till kontot än, de säger att det är påväg men ibland tar det några dagar.
Så inne på SAS står det just nu såhär:
100 000 poäng går ut 31 dec 2025 (fast egentligen ska det ju vara 300 000 poäng, bara att de inte kommit tillbaka än)
50 000 poäng går ut 31 dec 2026
Så säg att jag nu bokar en resa idag som kostar 150 000 poäng. När jag sedan får tillbaka poängen på t.ex måndag eller tisdag. Har jag då:
150 000 poäng som går ut 31 dec 2025
50 000 poäng går ut 31 dec 2026
Eller 200 000 poäng som går ut 31 dec
0 poäng som går ut 31 dec 2026
Alltså enligt vad det står på kontot just nu, behöver jag ju använda poäng som inte går ut förens slutet av 2026. Kommer systemet att fatta det och justera detta sen eller förlorar jag poängen som går ut i 2026 för att de måste användas just idag?
Och 50 000 poäng som går ut 31 dec 2026
Men jag bokade en resa som jag sedan avbokade igår, den kostade 200 000 poäng. Poängen har inte kommit tillbaka till kontot än, de säger att det är påväg men ibland tar det några dagar.
Så inne på SAS står det just nu såhär:
100 000 poäng går ut 31 dec 2025 (fast egentligen ska det ju vara 300 000 poäng, bara att de inte kommit tillbaka än)
50 000 poäng går ut 31 dec 2026
Så säg att jag nu bokar en resa idag som kostar 150 000 poäng. När jag sedan får tillbaka poängen på t.ex måndag eller tisdag. Har jag då:
150 000 poäng som går ut 31 dec 2025
50 000 poäng går ut 31 dec 2026
Eller 200 000 poäng som går ut 31 dec
0 poäng som går ut 31 dec 2026
Alltså enligt vad det står på kontot just nu, behöver jag ju använda poäng som inte går ut förens slutet av 2026. Kommer systemet att fatta det och justera detta sen eller förlorar jag poängen som går ut i 2026 för att de måste användas just idag?