Senaste nytt

Eurobonus enkelresa från Toulouse, Carcassonne, Bezier

Tjena,

Jag har fått till mig att det är stopp på EB under högsäsongperioder (juli/aug). Är det rätt uppfattat? Om ja så kan ni sluta läsa här :). Jag har bara åkt en tripp med EB så har ingen rutin el erfarenhet så lika bra att kolla med er. Jag har också läst mig till i trådar om att om man ringer till supporten så skiljer det sig åt i kompetens, om de kan finna resor el inte.. Tar gärna er hjälp i detta.

Hemresan gäller från södra Frankrike. Vi kommer bo nära Carcassonne. Liten flygplats där så kanske går med ett par stops innan Arlanda? Toulouse och Bezier är annars halvnära avreseplarser. Vi ska köra bil ner och så kör polaren upp bilen tillbaka och vi tar flyget.

Antal personer: 3 (varav en 12- o en 14åring).

160000 EB + en 2-4-1. Inga krav på business.
Avresa 1,2 el 3 aug. Behöver vara hemma 4 aug, 08:00 för o ta mig till jobbet i tid. Finns bara 4 aug får jag fixa en till semesterdag kanske..

Sorry om jag postat fel el missat nåt.

Okej, har du kollat själv nånting?

Ser ut att finnas bonusresor med SAS från Nice till Stockholm varje dag på dina datum. Kollade bara snabbt på kalendern i appen.
c8a146e469a4373ba36fb272734eb20a.jpg

Är väl OP's datum som är de enda där bonusresor inte finns, enligt den bilden? Nice ligger 5h bort med bil.

Till OP: Enklast blir nog att köpa biljetter med Ryanair Beziers - Arlanda direkt. Dock verkar de bara flyga tors, mån. Awards med AF/KLM är nog bara att glömma.

Stort tack för er hjälp! Uppskattat. Biarritz och Nice ligger stadiga 4-5h med bil från där jag kommer bo. Det är inte aktuellt. Toulouse är 10mil bort så görbart.

Jag har kollat SAS till de närmare flygplatserna men gått bet på att finna seats med EBpoäng önskade dagar. Jag tänkte att den sökmotorn möjligen inte täckte lite knepigare vägar med 2 stops innan ARN? Men där tolkar från er feedback att AF exempelvis ej går att handla seats med poäng.

Vi kan nog inte hjälpa dig att hitta awards med mindre än en månads varsel, mer än vad du själv ser på SAS webbsida för partnerawards. Pröva att söka ben för ben och kolla om du hittar något på awardfares.com eller Flying Blue. Om du får någon träff så kan du pröva att ringa in till SAS och be dom försöka boka detta. Kan krävas flera samtal.

Men generellt när jag besöker Frankrike så brukar jag utgå från Paris. Fransmännen har nämligen beslutat om att begränsa inrikes flygtrafik av klimatskäl. Tåg går fint direkt från CDG. Billigast är det med Ouigo.

Flyg till/från Lyon, Bordeaux, Marseille, Nice, Toulouse kan man nästan bara hitta med andra bolag än Air France. Tex KLM eller SAS, med byte i AMS eller CPH.

Ursäkta långrandigt svar, men hoppas ni hittar något :)

Toppen