Senaste nytt

Dyraste ölen på flygplatser

TreD

Medlem
Inte sällan beklagar jag mig över flygplatspriser. En vara som är skattad är ju en kall pilsner.
Vem finner det högsta literpriset?
Jag langar in mitt (första) bidrag: CPH 'good-to-go' tar 40 DKK för 25 cl av den billigaste typen öl. Det blir 189.88 SEK per liter det! Det är nog dyrare än på norska flygplatser, eller?
(För att få likvärdig kurskonvertering använd gärna Riksbankskurserna på Valuta.se - valutakurser, valutaomvandlare, forex, euro, dollar, pund, kronor)
 

palmen

Moderator
33 cl staropramen på Arlanda kostar väl 68 kronor eller något liknande har jag för mig. Annars kan man ju köpa fatöl 40cl för omkring 70 kronor på Arlanda.
 

PYRZ

Medlem
Tror inte att ngn flygplats kan slå Istanbul? Eller rättare sagt de flesta turkiska flygplatserna. Två år sedan ville de ha 9€ för en öl...
 

Kricka

Medlem
Har bara upplevt IST av de turkiska flygplatserna men de har nog rekord vad gäller
ölpriset ! Någon som är på plats alt. på väg till/från IST kan väl undersöka så att vi
kan få ett mer exakt literpris ?
 

Unicornone

Medlem
Tror inte att ngn flygplats kan slå Istanbul? Eller rättare sagt de flesta turkiska flygplatserna. Två år sedan ville de ha 9€ för en öl...

Var på Antalya AP i somras, inte bara ölen var dyr, all snabbmat var också svindyr... Hittills bara toppat av McDonalds i Schweiz, läge för kreditkort med avbetlanign om man har med sig familjen :=(
 

Dr. Miles

Expert
Dyraste vattenflaska jämfört med priser i stan är det nog Beijing.
0,5 liter vattenflaska kostar i stan ca 1,5-3 CNY(ungefär lika mycket i SEK), men på Beijing flygplats(transitområde) kostar det 25 CNY.
 

Singapore

Medlem
När jag mellanlandade i Doha, Qatar kostade vattnet motsvarande 28 kr för 0,5 l. Då kom jag plötsligt på att oljan i Qatar kostar 2 kr litern. Det är ju inte riktigt som i Sverige.
 
Toppen