Senaste nytt

Dyra biljetter för att resa till fotbolls-VM när Sverige gick vidare i VM

bankb

Medlem
d75f2dd42d5915b95814c80204d3c7c7.png

Det gick snabbt att justera priset på denna avgång tror jag :)

Vådå? Det där är väl ett ganska standardpris om man bokar sent och under högsäsong? Snudd på billigt :) enkel har många gånger jag kollat legat på över 5k när man bokat så pass sent....

Just nu är priset 4283sek för Go Light, 4403sek för Go (E-klass) och 5083sek för Plus (D-klass). Så det finns potential att få lite dyrare Plus-biljetter men Go borde ha maxat nu eftersom E-klass är högsta bokningsklassen.

Sedan kan man ju spekulera i huruvida SAS nollade ut några av de lägre bokningsklasserna när de såg varåt det barkade med tanke på att ExpertFlyer säger detta om SK732 den 03JUL: C9 D9 Z0 R9 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M0 H0 Q0 V3 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N9

G9/N9 tyder ju på att planet inte riktigt är så fullt som de försöker ge sken av. Dessutom är det (än så länge) en B736a. Kanske kunde vara smart att sätta in en B738a i alla fall...

Känns som resan dit är den trånga sektorn. Matchbiljetter från den tyska marknaden borde det finnas gott om :)
Frågan är om det går att få till namnändring på biljetterna i tid så visumet kan undvikas.

Är inte St Petersburg en av de städer man kan besöka visumfritt under x timmar? Eller är det bara om man kommer med båt? Eller har jag drömt detta?

Hur är det med hotell då?

Är inte St Petersburg en av de städer man kan besöka visumfritt under x timmar? Eller är det bara om man kommer med båt? Eller har jag drömt detta?

Hur är det med hotell då?

Bara visumfritt om man kommer sjövägen (finns båt från Helsingfors). Annars är det visumlättnader om man har en glitig matchbiljett.

Vådå? Det där är väl ett ganska standardpris om man bokar sent och under högsäsong? Snudd på billigt :) enkel har många gånger jag kollat legat på över 5k när man bokat så pass sent....

Är en T/R som jag sökt på :) Inte ofta som det bara skiljer några hundra mellan Go Light och Plus :)

Vill SAS tjäna ordentligt med pengar bör de sätta in en kärra som flyger på bra tider för matchen, lär ju fyllas på nolltid :)

• Gilla
Reactions: Gus
Är en T/R som jag sökt på :) Inte ofta som det bara skiljer några hundra mellan Go Light och Plus :)

Bokade nyligen en enkel hem från Amsterdam. Plus utan saver var billigare än go light. Det händer... (åt andra hållet på den resan som gick till Frankfurt var Lufthansa business billigare än sas go, och bara 10kr dyrare än Lufthansa economy). Och det var ändå med ca 3 veckors framförhållning.

Vill SAS tjäna ordentligt med pengar bör de sätta in en kärra som flyger på bra tider för matchen, lär ju fyllas på nolltid :)

Det är nog inte helt lätt att bara skaka fram en landningstid så snabbt och enkelt... Däremot borde de kunna stuva om och öka på storleken på existerande flyg..

Toppen