Senaste nytt

Dubbelkabin i F ?

Min egen undersökning har visat detta... ;)

Skämt åsido - förutom den där studien om någon ny hemsida häromveckan har jag inte hört talas om någon som blivit tillfrågad om diverse ändringar som SAS infört med hänvisning till någon hemlig "undersökning". Ett bra exempel är chokladmuffinsen som först försvann och sedan kom tillbaka när folk började påpeka hur dumt det var att ta bort den.

Min egen undersökning har visat detta... ;)

Skämt åsido - förutom den där studien om någon ny hemsida häromveckan har jag inte hört talas om någon som blivit tillfrågad om diverse ändringar som SAS infört med hänvisning till någon hemlig "undersökning". Ett bra exempel är chokladmuffinsen som först försvann och sedan kom tillbaka när folk började påpeka hur dumt det var att ta bort den.
Haha agehall's research! ;)
Med SAS har jag ingen aning om hur deras undersökningar ser ut men på LH F tror jag faktiskt att de tillfrågat resenärer. När de införde nya C hade de ju tom hårdvaran installerad på prov innan slutgiltigt beslut togs.

Jo, det är ju möjligt att LH faktiskt gör undersökningar, men det hör nog till undantagen. BA är ett annat exempel på bolag som ofta motiverar sina förändringar med undersökningar som ingen verkar ha hört talas om, så det är absolut inget specifikt för SAS. Snarare vore LH istället undantaget imho.

Singapore Airlines är väl de som har den bästa dubbelsängen. Etihad apartment går ju också att sova jämte varandra.
Många bolag tillåter ju också att man dinerar tête-at-ête i F vilket är trevligt. Annars funkar det rätt bra att sitta i mitten-sätena, tycker jag.
Hoppas på en trevlig resa!

Med Singapore Airlines och Emirates suites kan man göra dubbelsängar och stänga dörren om sig. Även Etihad The Residence finns om man vill slå på riktigt stort!
Etihad Airways: Vi har passagerare i The Residence på nästan varje flygning - BusinessClass.se

Om man talar om dubbelkabin i sin sanna bemärkelse, så är väl Etihad Residence den enda som tillåter två passagerare.

Emirates har man inte möjlighet att göra dubbelsäng då man har minibar o massa annat i vägen för detta mellan sätena.

Det är som @Jonas C skriver är The Residence by Etihad den ända reguljära flygbiljetten du kan köpa där det finns en ordentlig säng som ni kan sova bredvid varandra.

Singapore Airlines marknadsför sin dubbelsvit rätt ordentligt men som sagt ligger man bredvid varandra och har en hård stomme i mitten som är skärmen som normalt skiljer sätena, kan nog inte va så skönt...

Bäst att flyga skulle nog vara Lufthansa eller Swiss! Nu vet jag ju dock inte om du ska boka resan med poäng eller casha?

Emirates har man inte möjlighet att göra dubbelsäng då man har minibar o massa annat i vägen för detta mellan sätena.

Det är som @Jonas C skriver är The Residence by Etihad den ända reguljära flygbiljetten du kan köpa där det finns en ordentlig säng som ni kan sova bredvid varandra.

Singapore Airlines marknadsför sin dubbelsvit rätt ordentligt men som sagt ligger man bredvid varandra och har en hård stomme i mitten som är skärmen som normalt skiljer sätena, kan nog inte va så skönt...

Bäst att flyga skulle nog vara Lufthansa eller Swiss! Nu vet jag ju dock inte om du ska boka resan med poäng eller casha?
Som redan konstaterat tror jag de flesta inser att om man vill ha en dubbelsäng med samma bekvämlighetsfaktor som på marken så får man se fram mot hotellet. Här är frågan kanske felformulerad för att alla ska förstå. ;)

Hahahaha, jag älskar er! Det är underbart att det finns ett sådant här forum med en samling likadana själsfränder...

Ja jag ska ta denna resa på poäng och jag ville som sagt inte offra poäng på F om det sedan visar sig att man inte ser röken av äkta hälften under 12h (Då kan man ju lika bra åka själv). Om sen det visar sig att dubbelsängen går att 'utnyttja' är det bara trevligt, men inget krav.

Hahahaha, jag älskar er! Det är underbart att det finns ett sådant här forum med en samling likadana själsfränder...
“Friendship is born at that moment when one man says to another: "What! You too? I thought that no one but myself . . ."” :)

― C.S. Lewis, The Four Loves

Toppen