Jag fortsätter att förbryllas av alla "råd" som kommer utan någon som helst anknytning till antingen personlig erfarenhet, eller någon form av faktakoll med källor
Som
@MrDollar använde jag Google för att söka. Den välrenommerade brittiska nyhetskällan The Independent har en "to the point" artikel som besvarar relevanta frågor om medicin till UAE:
1. Vad säger myndigheterna:
"Individuals may bring medicine into the country for their personal use. Up to three months’ supply of a prescription item can be brought into the country by a visitor and 12 months’ supply by a resident if they can produce a doctor’s letter or a copy of the original prescription.”
Can you take prescription drugs into Dubai? A guide on UAE medication rules | The Independent
2. Finns det en lista vilka mediciner detta gäller? Ja titta, det gör det:
Unauthorized Medicines -
Ministry of Health and Prevention - UAE
Om det hade varit mig
@Christian_W hade jag tagit kontakt med UEAs ambassad i Sverige EFTER jag hade kollat listan med preparat ovan och bett om ett skriftligt råd.
Stockholm
Tycker det är tråkigt att vi svartmålar lägen åt våra vänner härinne utan något stöd för varför. Skall vi ha en community som hjälper varandra, måste den vara baserat på annat än hörsägen och den kan inte bara handla om att den eminenta
@Dr. Miles har hittat en bra deal. Vårt forum blir så himla mycket bättre om vi är lite mer behjälpliga, med lite bättre ton, där vi skiljer på fakta med källor, en personlig åsikt och en personlig erfarenhet. Vi har inget galaktiskt mästerskap i vem som kan skapa flest inlägg eller få flest likes, så man behöver inte kommentera varje tråd om det inte finns något positivt att bidra med i tråden.
#endofrant