OliT
Medlem
Jag nytecknade ett Sas Amex Elite i våras när det var poängkampanj med 60 000 poäng i sign up-bonus. Poängen skulle föras över senast 31/8.
Eftersom att SAS i samma vända skulle gå över till Skyteam och jag ville göra en poängbokning till Vietnam var jag väldigt mån om att poängen skulle komma i tid, så att de kunde användas till detta. Jag chattade därför med Amex cirka en vecka före och fick då lovat att poängen absolut skulle finnas på mitt konto senast 31/8 och att jag uppfyllt villkoren för att få bonusen.
När övergången till Skyteam var ett faktum och jag saknade poängen som behövdes för att boka mig och tjejen till Vietnam ställde jag frågan igen om var poängen höll hus och fick lika många svar som gånger frågan ställdes. Efter cirka tio dagars utredande och fler brutna löften flyttades poängen till mitt Amex-konto (men fördes alltså inte över direkt till SAS, trots att en supervisor lovade detta). Nu är det senaste beskedet att poängen kommer samtidigt som den ordinarie autosweepen, alltså någon gång i början på oktober.
Nu börjar det tyvärr spela mindre roll när poängen kommer in då så gott som all tillgång till Vietnam verkar borta och SAS justerat upp poängpriset i sökmotorn för Vietnam Airlines (så som var tänkt från början, men som inte var fallet fram tills för några dagar sen).
Efter att ha utrett mitt klagomål erbjöd Amex 5 000 Eurobonuspoäng. Rent krasst kändes det som ett skämt med tanke på hur dåligt jag tycker att Amex skött ärendet. Jag kontrade därför med 60 000 poäng och fick nu detta till svar.
Vad tycker ni? Är det läge att dra American Express inför allmänna reklamationsnämnden? Jag tycker ju att deras uteblivna poäng som utlovades i kampanjen är ett avtalsbrott och att företaget misskött sig efteråt med diverse löften som inte hållits.
Eftersom att SAS i samma vända skulle gå över till Skyteam och jag ville göra en poängbokning till Vietnam var jag väldigt mån om att poängen skulle komma i tid, så att de kunde användas till detta. Jag chattade därför med Amex cirka en vecka före och fick då lovat att poängen absolut skulle finnas på mitt konto senast 31/8 och att jag uppfyllt villkoren för att få bonusen.
När övergången till Skyteam var ett faktum och jag saknade poängen som behövdes för att boka mig och tjejen till Vietnam ställde jag frågan igen om var poängen höll hus och fick lika många svar som gånger frågan ställdes. Efter cirka tio dagars utredande och fler brutna löften flyttades poängen till mitt Amex-konto (men fördes alltså inte över direkt till SAS, trots att en supervisor lovade detta). Nu är det senaste beskedet att poängen kommer samtidigt som den ordinarie autosweepen, alltså någon gång i början på oktober.
Nu börjar det tyvärr spela mindre roll när poängen kommer in då så gott som all tillgång till Vietnam verkar borta och SAS justerat upp poängpriset i sökmotorn för Vietnam Airlines (så som var tänkt från början, men som inte var fallet fram tills för några dagar sen).
Efter att ha utrett mitt klagomål erbjöd Amex 5 000 Eurobonuspoäng. Rent krasst kändes det som ett skämt med tanke på hur dåligt jag tycker att Amex skött ärendet. Jag kontrade därför med 60 000 poäng och fick nu detta till svar.
Vad tycker ni? Är det läge att dra American Express inför allmänna reklamationsnämnden? Jag tycker ju att deras uteblivna poäng som utlovades i kampanjen är ett avtalsbrott och att företaget misskött sig efteråt med diverse löften som inte hållits.