Budgetresenär
Medlem
Jag bokade en tur-och-retur-biljett Köpenhamn-Los Angeles (LAX) med SAS, United och Air Canada hos en OTA (Online Travel Agency) och vid köptillfället blev jag mycket nöjd med biljetten. Destinationen är målet med resan och jag fick bra flygtider med korta mellanlandningar, jag tjänar minst 50% miles på mina segment och priset var mycket bra. Nyligen upptäckte jag dock att mitt biljettnummer börjar med 016 vilket enligt A-Z World Airports Online - Search Area - Numerical Index of Airline Waybill Prefixes ~ 0 betyder att jag har fått en biljett i cargo-klass. Men, det är bara att acceptera och försöka vara mer uppmärksam nästa gång. Nu till mina frågor:
1. Känner någon till en reserapport från en resa gjord i SAS/United/Air Canada cargo-klass så man vet vad som väntar?
2. Hur är det med sittplats, kommer jag få en egen låda att sitta i eller delar man en container med t ex boskap?
3. Hur minimerar man tiden i kylrummet som den där kaninen nyligen frös ihjäl i? Räcker det att man har priotagg på sin låda/container?
4. Om jag vill välja sittplats på mitt första segment (SAS till London), ladda ner tidningar i SAS-appen, samt checka in online på SAS hemsida, hur gör jag då? Varken SAS-appen eller SAS hemsida kan hitta min bokning när jag fyller i bokningsreferensen.
Förresten, frågor 1-3 var mest på skoj
1. Känner någon till en reserapport från en resa gjord i SAS/United/Air Canada cargo-klass så man vet vad som väntar?
2. Hur är det med sittplats, kommer jag få en egen låda att sitta i eller delar man en container med t ex boskap?
3. Hur minimerar man tiden i kylrummet som den där kaninen nyligen frös ihjäl i? Räcker det att man har priotagg på sin låda/container?
4. Om jag vill välja sittplats på mitt första segment (SAS till London), ladda ner tidningar i SAS-appen, samt checka in online på SAS hemsida, hur gör jag då? Varken SAS-appen eller SAS hemsida kan hitta min bokning när jag fyller i bokningsreferensen.
Förresten, frågor 1-3 var mest på skoj