Delayed
Medlem
Jag är säkert otydlig.Jag tror inte jag förstår skillnaden. För mig fungerar e-faktura så att jag får fakturan som PDF och sen har möjlighet att betala den utan att manuellt behöva mata in OCR-nummer och annat (eftersom de fälten automatiskt fylls i min bank).
Det är här det är skillnad. Jag vill inte behöva göra något från stranden, bland annat för att jag där sällan har tillgång till det jag behöver (kvitton framförallt) för att kunna godkänna något.Jag får exakt samma information som vid pappersfaktura men kan läsa fakturan och betala den från stranden om jag vill.
Jag tar hellre risken med ett "indirekt godkännande" via autogiro och vid plats och tid som passar mig, granska en vanlig pappersfaktura och "godkänna" den. I de sällsynta fall jag finner något fel tar jag hellre striden i efterhand.
Jag vill att mina regelbundna betalningar ska göras helt utan min inblandning och att det enda jag behöver göra är att granska att fakturorna är korrekta när och var det passar mig. Skulle det råka vara efter det att fakturan är betald samtidigt som den skulle råka vara felaktig är jag bered att ta det problemet. Fördelen med att betalningen sker utan att jag alls behöver bry mig är för min del större.