Senaste nytt

Din bästa och sämsta lounge upplevelse?

Bonden

Medlem
Blev det NF eller gamla F?

Tyvärr blev det gamla F och det är väldigt stor skillnad mellan gamla och Nya F. Men jag skall testa F på Swiss A330 och det blir spännande att jämföra. Tänkte skriva en liten jämförelse mellan nya/gamla LH F och LX F sen :)
 

Senator

Moderator
Tyvärr blev det gamla F och det är väldigt stor skillnad mellan gamla och Nya F. Men jag skall testa F på Swiss A330 och det blir spännande att jämföra. Tänkte skriva en liten jämförelse mellan nya/gamla LH F och LX F sen :)

Spännande. Du har något att se fram emot :p
 

Tjaeng

Medlem
Sämsta: China Eastern Lounge i Hefei (HFE). Ingen mat uom folie-vaakumförpackad tofu (!?) och kex. Dryckesutbud beståendes av varmvatten, fesljummen läsk i stora flaskor som var halvt urdrucken sedan dagen innan samt suspekt té i form av torkade chrysantemumblommor. Under 20min vistelse kring morgonrusningen var antalet besökare lägre än antalet myggbett jag drog på mig (fem). En hemsk lounge på en hemsk flygplats (även med kinesiska mått mätt).
 

ulagun

Medlem
Sämsta;
Baku är redan nämnt så bara konstatera att Simferopol verkar vara på samma nivå. Efter incheckning blev vi ditforslade av en bastant rysk dam, vare sig vi ville eller ej :)
Absolut sämsta vardock den SAS hade när de flög på Kairo för några år sedan. Var snarare att jämföras med de sunkiga kafeér man stöter på vid rastplatser när man åker landsvägsbuss i Nordafrika/ Mellersta östern. Av någon anledning enbart män i "loungen". Hustrun blev uttittad. Servering vid disk bestående av antingen kaffe/ te eller söt saft samt en sort väldigt torr kaka punkt slut! Öl var inte ens att tänka på.

Bästa;
Loungen på RAR. Lite folk med endast en kvällsavgång med Air NZ mot LAX. Största delen är en mysig utomhusservering. Utbud mat/dryck helt OK, Det jag kommer ihåg var den genomtrevliga stämningen. Enbart positiva människor som pratade och delade erfarenheter med varandra. Var mer som ett gardenparty än en lounge.
 

GOTATH

Medlem
Bästa loungeupplevelsen: Turkish Lounge Istanbul.
Bakgrund: examensresa med klassen. Efter en långhelg i Istanbul var det oförglömligt skönt att komma in i loungen. Helgen hade innehållt många nya intryck och upplevelser. Dagarna var fullspäckade av aktiviteter. Hade blivit blåst av turkar vid flera tillfällen och alltid var det något som krånglade. Nätterna innehöll hårt festande med mycket alkohol och med max 3 timmars sömn per natt. Sista kvällen innehöll en efterfest som varade tills bussen gick till flygplatsen och man var rejält sliten.
Efter att ha städat upp den värsta skiten i rummet, dricksat 400 kr till vandrarhemmet för förlåtelse, suttit inklämd och bakfull på en minibuss till flygplatsen, var det otroligt skönt att komma in i loungen och ta sig en varm dusch och byta om innan man satte sig ner för att äta frukost och bege sig hemåt. Uppgraderingen till Business vid gaten blev sen pricken över i:et!

Sämsta upplevelsen: Lufthansa Senator Lounge A26
Efter att ha anlänt till Frankfurt med LH i C från Washington blev det några timmar i denna överbefolkade lounge med läckande toaletter. Ångrade en hel del att jag inte bokat en tidigare avgång till Göteborg... Utbudet i loungen var förvisso bra, men det var på tok för mycket folk för att man skulle trivas.
 

Gnopps

Medlem
Sämsta upplevelse: Den lounge SAS använder i ROM. Otroligt sur personal och dåligt utbud. En gäst hade tappat bort sina hörlurar som denne haft i loungen för 10 minuter sedan och frågade loungevärden om de hittat ett par vita hörlurar. Nepp, det hade de inte hittat. Först efter påtryckningar gick de med på att de hittat hörlurarna och gästen fick tillbaka dem med förklaringen att de inte förstått vilka gästen menade eftersom hörlurarna inte var vita utan ljusgråa...

Bästa upplevelse: SAS business lounge Stockholm. Första gången jag tog min tjej till en lounge var en luciamorgon. Det brann i eldstaden och fanns lussebullar samt lucia på tv. Underbart rofylld stämning. Sedan dess får jag göra vad jag vill för att bibehålla guldkortet :)
 

henrik l

Medlem
Bäst, kan inte säga annat än Galleries Club och First LHR T5. När det gäller 3.e parts lounge så var Diners Loungen på DXB som jag besökte -09 riktigt bra map på utbud av gott vin och mat.

Sämst: Måste vara den 3.e parts lounge som BA använder i Cairo, om vi ser till utbud och hårdvaran.
 
Toppen