Enligt ett pressmeddelande som precis kom ut är det 12 Embraer 190 som Flybe ska ta över från Finnair. Från oktober i år ska Flybe flyga dessa plan på en tredjedel av Finnairs Europarutter för Finnair.
Jag såg pressmeddelandet, men det är en sak jag inte riktigt förstått.... Kommer dessa Flybe-flygningar också kunna bokas genom Flybe, eller är det bara "flybe for Finnair"?
Berörda piloter är i alla fall inte glada, inte heller berörd kabinpersonal. Tydligen innebär överflyttningen att piloterna måste jobba mer för att komma upp i samma inkomstnivå. Kabinpersonalen å andra sidan har som krav att överflyttning bara måste få ske på frivillig väg.
Förhandlingarna är brutna och fortsätter på fredagen.
Ja. Inget annat var väl att vänta. Undrar hur det kommer bli med Austrians transformering.....
Vet inte riktigt vilken sida jag ska stå på i "konflikten"... Synd om personalen, men vem ska täcka upp för förlusterna om man fortsätter som förut. Man måste ju kunna konkurrera med alla LCC i Europa.
Personalen får nog acceptera att flygbranchen inte ser ut / kommer se ut som den en gång gjorde...
Jag såg pressmeddelandet, men det är en sak jag inte riktigt förstått.... Kommer dessa Flybe-flygningar också kunna bokas genom Flybe, eller är det bara "flybe for Finnair"?
Konstigt att det växt fram så många linjer till Tallin från Sverige... : Estonian, Avies, Ryanair & Flybe...
Läste nyss att Estonian var intresserade av att flyga från Sundsvall också.
Till sensommaren alltså:
Luleå, Pajala, Sveg, Sundsvall, Skavsta, Bromma, Arlanda...+ färjorna till Tallin. Det är ju inte så mycket matartrafik genom Tallin heller, så de flesta av resenärerna ska alltså stanna i Tallin. Det är förvånande att det finns sådant stor intresse för Tallin..
Tydligen vill flygplatsen sikta in sig på destinationer i norr som får en kortare väg till kontinenten genom TLL än genom CPH.. Men det kan väl inte vara många??