Senaste nytt

Dags att välja nya kort och program.

En annan nackdel med Aegan är att man måste flyga segment med just Aegan. Är man status jägare så gör man det såklart bara för att få kortet. Och har man ändå resor till Grekland kan det vara logiskt. Men för andra är det ett irritationsmoment :)
Om du ska återkvala på 12k poäng så krävs 4 Aegean /Olympic segment, men du kan även återkvala på 24k poäng utan Aegean/Olympic segment, dvs en tor till USAs västkust i SAS plus från Stockholm så är man nästan i mål, krävs typ 1-2 legs till i Europa till om jag kommer ihåg rätt.

Om man nu ska flyga Aegean så får man dessutom 4 upgrade vouchern till Business. Dvs, de 4 flighter man behöver göra kommer att göras i Business om man så önskar.

En annan nackdel med Aegan är att man måste flyga segment med just Aegan. Är man status jägare så gör man det såklart bara för att få kortet. Och har man ändå resor till Grekland kan det vara logiskt. Men för andra är det ett irritationsmoment :)
...

Om du ska återkvala på 12k poäng så krävs 4 Aegean /Olympic segment, men du kan även återkvala på 24k poäng utan Aegean/Olympic segment...
Precis, det finns inget krav på segment med Aegean (som det tex finns i BAEC eller AAdvantage om jag minns rätt).
Jag har haft guld sedan 2011 och har inte flugit 4 A3-segment ett enda år. Jag flyger inte mycket med star men har inte tyckt det varit svårt att återkvalificera.

I år är det ju annorlunda och jag har planerat göra 2r/t till Grekland för att få 4 segment och även det ser svårt ut att få ihop. Men det gäller ju alla program.

Toppen