Senaste nytt

Dags att pensionera Flying Blue-kontot?

henke12

Medlem
Jag har skarmlat ihop modesta 2500 miles,
Har nu framöver både resor bokade med KLM och Air France,

Jag vill självklart nyttja mitt EBD istället för mitt Flying Blue Explorer

Är det nån mening att ens ha kvar kontot? Kan inte ens välja ett säte för mina miles :p
Kostar 2800 miles!

Känns nästan enklast och bäst att radera kontot helt och hållet för att minimera risken för felkrediterade flygningar etc.

1: Radera kontot? Ja/Nej?
2: Kan jag föra över 2500 miles till någon eller göra nåt vettigt med dom?
3: Finns nåt sätt att tjäna 300 miles enkelt för att kunna förboka en plats? :)

Jag behåller mitt och pensionerar mitt EB-kort när jag når lifetime guld nästa år.

Förmånerna, servicen och flygen anser jag är bättre med FB än med EB - framförallt när man flyger AF/KLM. Men smaken är som baken och det beror såklart på vad ens behov är.

Jag behåller mitt och pensionerar mitt EB-kort när jag når lifetime guld nästa år.

Förmånerna, servicen och flygen anser jag är bättre med FB än med EB - framförallt när man flyger AF/KLM. Men smaken är som baken och det beror såklart på vad ens behov är.
Det hade jag också gjort om jag var i dina kläder

Med mitt resemönster sker kanske 1 av 15 flygningar utanför Skandinavien så hade kanske nått FB Silver en vacker dag

Väcker tråden! Skulle också behöva 300 miles till FB, för att sedan kunna tömma kontot via en awardbokning och efter det pensionera kontot. Tips? Till EuroBonus går det ju alltid att dra in poäng genom lite nätshopping eller nån kampanj.

Toppen