Det verkar som att "dagbok" i trådtiteln skulle kunna fällas av Konsumentverket för felaktig reklam, månadsbok är snarare korrekt.
Augusti: 80 TP (+30)
September: 20 TP (-30)
Oktober: 0 TP (-50)
November 70 TP (+30) om jag får två legs med Flybe krediterat till BA i morgon.
Kollegorna åker Bromma-Tallinn medan jag lyckades få till ett kort möte i Helsingfors så för mig blir det sträckan Bromma-Helsingfors-Tallinn... "stackars mig" som då måste åka samma sträcka tillbaks. The things we do for love of the Silver card... Men jag ligger alltså 20 poäng under månadsbudget på 50 TPs som krävs för att behålla silverkortet, inte bra. December kommer sluta på 60 TP så knappar in lite.
Tror nog att jag lyckats sälja in begreppet "medvetet resande" till min chef. Vi var i London i veckan, jag hade uppgraderat hemresan på 767an till C (för egna pengar, vilket han inte kunde förstå). Men när vi steg ombord väntade en mycket trevlig överraskning, equipment change till gamla Club World-kabinen och Ola fick ligga ner inom Europa medan chefen fick sitta med knäna vid hakan. På ditresan hade jag också satt oss vid nödutgången, så numera är det nog som så att det är jag som bokar hans resor också...
https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_20131126_133833-jpg.22077/
Vad skådar mitt norra öga, flyga baklänges inom Europa! Best 800 kr ever spent för den uppgraderingen.
Sitter och bokar tågresorna till jul upp till farsan i Borlänge. Lyckas få 10 öre per SJ prio-poäng på de tider jag vill åka, vilket får ses som bra (med tanke på att vi köpte dom i somras för 5 öre) om jag bara jämför med billigaste icke-ombokningsbara biljett. Finns upp till 20 öre/poäng om man föredrar andra tider än jag. Ett bra tips alltså, boka nu med SJ pripoäng om ni ska åka tåg i jul, dessa biljetter är ju avbokningsbara också, för poängpriserna verkar inte hängt med de vanliga priserna som börjar sticka upp lite.
Jag tänker ta en pilsner när vi rullar in på Säters station och skåla för Säter-Borlänge runnen som blev så bra till slut. Undrar om SJ gör bort sig på samma sätt i år, om det blir så så tänker jag dock hålla det privat, Säter-Borlänge dog ju några dagar efter att det blev officiellt här på BC.