Senaste nytt

Curve och/eller Revolut

inka

Medlem
Har läst och läst och läst här på forumet men blir inte klok på vilket av korten jag ska skaffa och när och varför jag ska använda resp kort. Har idag Amex Premium och MC Premium och vill som sagt komplementera med Revolut och/eller Curve för poängoptimering och även för att användas utomlands.

Läste att Curve först skulle fungera med Amex och det hade ju varit superbra, men att det inte gör det i dagsläget.

Så om någon vänlig själ kan förklara för mig "Eurobonusjägare" hur jag optimerar bäst och när jag ska använda vilket kort så skulle jag bli så glad och tacksam.

Stort tack på förhand :)

Jag har båda och de kompletterar varandra. Ingen anledning att inte skaffa båda när de är gratis. Klarnakortet är också utmärkt för resande med 0 valutapåslag och Apple pay.

Jag har båda och de kompletterar varandra. Ingen anledning att inte skaffa båda när de är gratis. Klarnakortet är också utmärkt för resande med 0 valutapåslag och Apple pay.
Och på vilket sätt kompletterar de varandra dvs när ska man använda det ena eller det andra tycker du? :)

Last edited:
Jämför man de två gratiskorten så har Curve en betydligt lägre gräns för gratis valutaväxling på £500/månad jämfört med Revolut på 50 000 SEK/månad. Tittar man på gratis bankomatuttag så är Curve något bättre med £200/mån mot 2000 SEK med Revolut.

Jämför man de två gratiskorten så har Curve en betydligt lägre gräns för gratis valutaväxling på £500/månad jämfört med Revolut på 50 000 SEK/månad. Tittar man på gratis bankomatuttag så är Curve något bättre med £200/mån mot 2000 SEK med Revolut.
Tackar! Ledsen, men förstår fortfarande inte varför det kan vara mer fördelaktigt att kombinera Revolut och Curve. Varför kombinerar ni dessa kort och när?

Rent spontant känns det som att det räcker att skaffa ett Revolutkort. Så vad jag förstår får jag alltså Eurobonuspoäng när jag fyller på mitt revolutkort eftersom det ses som ett vanligt kortköp. Kan man fylla på med Amex Premium eller är det MC Premium som gäller?

Tack igen :)

Rent spontant känns det som att det räcker att skaffa ett Revolutkort.
Börja med det, det är det som är enklast att komma igång med och som jag tycker funkat stabilast..
Fördelen med Curve är att du slipper ”fylla på” i förväg och att man kan flytta transaktioner mellan de underliggande korten inom vissa ramar.

Edit: Vare sig Revolut eller Curve fungerar med Amex.

Börja med det, det är det som är enklast att komma igång med och som jag tycker funkat stabilast..
Fördelen med Curve är att du slipper ”fylla på” i förväg och att man kan flytta transaktioner mellan de underliggande korten inom vissa ramar.

Edit: Vare sig Revolut eller Curve fungerar med Amex.
Tack, ja jag börjar så :)

MC funkar med båda korten och genererar Eurobonus alltså? Gällande Revolut, är insatta pengar på ngt sätt skyddade med ngn typ av bankgaranti?

Tack, ja jag börjar så :)

MC funkar med båda korten och genererar Eurobonus alltså? Gällande Revolut, är insatta pengar på ngt sätt skyddade med ngn typ av bankgaranti?
Ja, med SAS MC så räknas det som kontantuttag rent begränsningsmässigt, men det är ingen avgift och det ger poäng. Själv fyller jag på med M&M MC i första hand och har inte märkt några begränsningar...

Vad gäller bankgaranti så tror jag att Revolut har ställt en sådan, men jag skulle inte sätta in mer än vad jag gör av med i närtid... Curve har ingen sådan mig veterligen, i och med att de inte sysslar med inlåning.

Tackar! Ledsen, men förstår fortfarande inte varför det kan vara mer fördelaktigt att kombinera Revolut och Curve. Varför kombinerar ni dessa kort och när?

Rent spontant känns det som att det räcker att skaffa ett Revolutkort. Så vad jag förstår får jag alltså Eurobonuspoäng när jag fyller på mitt revolutkort eftersom det ses som ett vanligt kortköp. Kan man fylla på med Amex Premium eller är det MC Premium som gäller?

Tack igen :)
Sorry, missade en fråga, kan båda korten användas i Singapore och Thailand dvs växla till SGD och THB på samma sätt som man kan göra till EUR?

Toppen