Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
... Så jag undrar om de triggar på något i texten - i så fall skulle ju "röda coop" som vald kedja kunna fungera för köp på "gröna coop".

Är det någon som testat?

Vet inte hur relevant min erfarenhet är, men tänker att jag ändå kan dela med mig.

Jag har haft Uber som en av mina, och har märkt att jag alltid även fått cashback för Uber Eats. Det är värt att notera att Uber Eats också fanns att välja, det vill säga separat från Uber, så det känns ju inte som att det borde fungera på det sättet. Har funderat på om det beror på att de bara tittar efter ”Uber” i namnet på transaktionen, men vet inte om det faktiskt har med det att göra.

Dom verkar gå på att namnet skall finnas med i transaktionen.

Jag hade ica som en av mina valda cashback, men fick ingen cashback på min ica butik, eftersom namnet ica inte syntes i transaktionen, det stod bara Maxi Uddevalla. Fick kontakta support för att få dom att trigga på den butiken också.

Jag får även cashback på amazon och amazon prime. Så det verkar som dom tittar på att namnet amazon är med, är den det, cashback.

Jag testade att lägga till "röda" coop och tyvärr verkar det inte trigga cashback för "gröna" coop. Bara testat scan&pay iofs, men just här verkar inte namnet räcka.
 

Gadbois

Ny medlem
Har en fundering kring underliggande korts valuta.
Har ett Santander "Mitt Kort" (det äldre utan årsavgift). Kortet har inget valutapåslag vid köp i utländsk valuta vilket ju är trevligt.
Santander stödjer inte Apple Pay, därför har jag lagt in kortet som ett underliggande kort i Curve. Jag har gratisvarianten av Curve där ju maxbeloppet för fri växling är 250€/rullande 30-dagarsperiod vilket inte är speciellt mycket.

Om jag nu exempelvis reser till Storbritannien och då ställer in det underliggande Santanderkortets valuta till GBP, då borde jag väl komma runt växlingstaket eftersom konverteringen sker redan på det kortet, och inte i Curve, eller tänker jag fel här?

Ber om ursäkt om detta avhandlats tidigare...
 

intuition

Medlem
Ja, sätter du det underliggande kortet till GBP och handlar i GBP gör curve ingen växling utan skickar transaktionen vidare till underliggande kort i GBP
 

MrRob

Medlem
Någon som haft problem med transaktioner som ligger på ett utgånget kort?

Jag skulle precis flytta ett par transaktioner (~47000:- ) men eftersom det Nordea-kort jag använt gick ut 31/1 så går det inget vidare. Det nyutfärdade ersättningskortet är nu tillagt i appen men det hjälper så klart föga.

Trist att ta poängen för 47k på blåskontot.. :(
 

intuition

Medlem
Generellt ska det gå att få kredit på ett utgånget kort, jag har fått det från ett flygbolag på ett utgånget visa och kortutgivaren placerade pengar rätt.
Men curve kanske lagt en begränsning, jag tror inte jag behövt gbita en sådan trans
 
  • Gilla
Reactions: hco

intuition

Medlem
Nu blir jag "spammad" av Curve (mail och app notiser) att de tripplat värvningsbonusen till 15€ Curve cash. Börjar de känna av churn-rate efter senaste höjningar och försämringar av kortet?

Hur som, jag har bara värvat en person under alla mina år och bonusen betalades aldrig ut. Så inget erbjudande jag direkt hoppar av glädje för.
 

Brunello

Medlem
Nu blir jag "spammad" av Curve (mail och app notiser) att de tripplat värvningsbonusen till 15€ Curve cash. Börjar de känna av churn-rate efter senaste höjningar och försämringar av kortet?

Hur som, jag har bara värvat en person under alla mina år och bonusen betalades aldrig ut. Så inget erbjudande jag direkt hoppar av glädje för.
Absolut så känns det av för dom. Tiotusentals uppsagda under en månad.
Känns tyvärr som att den trenden kommer att smitta av sig på SAS MC och SAS brandat Amex vid inträde av Flying Blue.
 

palmen

Moderator
Absolut så känns det av för dom. Tiotusentals uppsagda under en månad.
Känns tyvärr som att den trenden kommer att smitta av sig på SAS MC och SAS brandat Amex vid inträde av Flying Blue.
Vilka är alla dessa tiotusentals personer? Att minst 20k skulle sagt upp det under en månad låter osannolikt, eller har du officiella siffror på detta som de gått ut med?
 

M.K

Medlem
Ja låter osannolikt med så många uppsagda kort.

Curve har fortsatt sina användningsområden. Jag gillar cashback (vet att många inte har detta), bankomatuttag utomlands, Gbit till NC kampanjer och inte minst möjligheter i framtiden till nya kortalternativ. Däremot använder jag för närvarande sällan kortet och det gäller säkert många skandinaviska kunder. Curve lär alltså ha sett minskad spend.
 
Toppen