Maja
Medlem
Nog för att Changi är en trevlig flygplats, men att spendera 5 nätter där känns mer än överdrivet
Nog för att Changi är en trevlig flygplats, men att spendera 5 nätter där känns mer än överdrivet
Fick också nyligen några timmar extra på Changi att spendera då vårt Flyg i april från Taipei till Singapore med avgång 17:45 (SQ879) ställdes in och vi istället blev ombokade till SQ877 14:20. Ska vidare med kväll/nattflyget till Cph sedan. Känns som att de ställt in lite avgångar osv. men då får man några timmar på Changi igen då vi egentligen bara skulle haft 1,5h byte. Lite tråkigt att tappa timmarna på resmålet men samtidigt är det ju en bra flygplats att spendera lite tid på.
Tittar man på utvecklingen utanför Kina så tycker jag ändå det känns rätt bra o att det verkar stannat av lite, det är få nya fall varje dag och även Singapore som har bland de flesta utanför har väl ändå bara runt 84 fall. För min del blir det Vietnam och Taipei där jag framförallt varit orolig för Taipei men känns som de lyckats hålla det rätt bra med 24 fall bara. Så än så länge känns trafiken betydligt farligare än viruset men man får ju hålla koll på hur läget förändras. O förhoppningsvis så ställer de inte in och flyttar fler flyg
Ressugen och såg att det finns en hel del SAS bonusplatser till Tokyo och Hongkong första veckan i Mars, är i ärlighetens namn "mer" orolig för att planet störtar än att jag skulle bli smittad av corona - men däremot finns det ju potentiella bieffekter, allt från att lounger och restauranger inte serverar mat till att jag har svår att åka hem igen, eller kanske som senast jag var i Tokyo på award: drar på mig snuva av att kombinera för lite sömn och överdrivet fikande i golden gai och typ måste frivilligt lägga in mig på isolering några dagar...
...Eller ska jag bara åka till Washington tre fyra dagar, bo på några riktigt sunkiga hotell och klämma på rymdfärjan, kika på vita huset, osv?
(ev moraliska pekpinnar undanbedes vänligt men bestämt.)
Eftersom du ställer frågan i den här tråden antar jag att du vill ha svar kopplat till viruset.
Det man bör fråga sig är väl följande.
Finns det en övervägande positiv upplevelse med att flyga till X-sted i dagsläget?
Om ja:
Dokumentera pros and cons.
Älskar att du ochså är en text-tv fan repektPersonligen tycker jag att nyheterna säger den raka motsatsen vad gäller spridningen utomlands. Tre sidor om detta i SVT Text.