Senaste nytt

Club Europe uppdateras och introduceras på UK Domestic

ViktorP

Medlem
Från 1 april i år kommer BA introducera Club Europe även på inrikesflygningar i Storbritannien. Servicen kommer vara av samma stil som den som erbjuds på kortare europaflygningar som till exempel Paris och Bryssel. Enda undantaget är Manchester och Leeds som kommer få ett upplägg liknande det på Gatwick-Jersey på grund av den korta flygtiden.

I samband med detta kommer Club Europe överlag att uppdateras, med nytt porslin och nya bestick, samt ny stil på servicen och ändrade måltider för att bättre passa med tiden på dagen. Tanken är att servicen Club Europe ska liknas mer vid servicen i Club World på långlinjerna.

I samband med detta kommer Club Europe överlag att uppdateras, med nytt porslin och nya bestick, samt ny stil på servicen och ändrade måltider för att bättre passa med tiden på dagen. Tanken är att servicen Club Europe ska liknas mer vid servicen i Club World på långlinjerna.

källa på det?

Såhär kul var de senaste gången de gjorde en "uppdatering" Förändringar i British Airways catering inom Europa | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det kan naturligvis bli en förbättring, men det kan även bli
Brunch till 11:59 och sedan Afternoon Tea 12:00- resten av dagen.

CE inrikes hänger säkert ihop med lanseringen av BOB, köper du en Business/1:a klass biljett
är det inte så imponerande att få anslutningslyg där du tom måste betala för vatten.
Speciellt när man jämför med vad andra bolag erbjuder de som bor utanför London.

Last edited:
CE inrikes hänger säkert ihop med lanseringen av BOB, köper du en Business/1:a klass biljett
är det inte så imponerande att få anslutningslyg där du tom måste betala för vatten.
Speciellt när man jämför med vad andra bolag erbjuder de som bor utanför London.
UK Domestic har väl haft Buy on board några år nu om jag inte minns fel? Har aldrig testat så vet ej, men vill minnas att det var så. Nu har man också degraderat de korta europalinjerna till att inte ha någon inkluderad servering heller.

UK Domestic har väl haft Buy on board några år nu om jag inte minns fel? Har aldrig testat så vet ej, men vill minnas att det var så. Nu har man också degraderat de korta europalinjerna till att inte ha någon inkluderad servering heller.

Du minns fel, gratis före 11:e januari.
Beroende på rutt och tid på dagen: snack, sandwich, varm frukost och framförallt dryck av alla de slag.

Du minns fel, gratis före 11:e januari.
Beroende på rutt och tid på dagen: snack, sandwich, varm frukost och framförallt dryck av alla de slag.
Du verkar ha rätt. Jag har googlat och reserapportar har bild på nåt ätbart. Undrar vad för galet jag hört/läst tidigare o_O
I så fall är det ju en försämring för ekonomipassagerare vilket är synd för dem, men ökar å andra sidan komforten för premiumresenärer :cool:

Toppen