Senaste nytt

Choice - Statusmatcher med IHG och Hilton

FFlash

Medlem
Nu går det att även matcha IHG eller Hilton Diamond mot Nordic Choice Platinum!

» Samalle jäsenyystasolle Nordic Choice Clubissa

Till skillnad från tidigare så går det att välja IHG eller Hilton från menyn.
Fick precis mail också skickade min HHD. Iom att Nordic Choice öppnar 2 hotell I Helsingfors så kom denna meil som verkar rikta kampanjen för oss finnar, men man kan väl försöka som svensk matcha via länken om de inte kollar var man bor...sidan är tyvärr på finska men det är enkelt att översätta
 

trekker

Medlem
Grattis, Nordic Choice går samma väg som Hilton och strösslar ut status. Trist utveckling måste jag säga.
Hur paverkar detta folk som dragit in statusen "pa riktigt" mer an att de kanske kanner att de jobbat hart for att uppna nagot som andra matchar till sig? Jag tycker det enda programmet som verkligen verkar ge fordelar ar Hilton dar man nastan alltid blir uppgraderad samt far gratis frukost.
 
Kiitos! Jag slängde iväg en förfrågan där jag ville matcha mitt matchade Hilton Diamond mot Nordic Choice Platinum istället för mitt nuvarande matchade Nordic Choice Guld. Får se hur det där går...

Edit: funkar det så behöver jag inte köpa nytt gymkort det närmaste året!
 

agehall

Medlem
Hur paverkar detta folk som dragit in statusen "pa riktigt" mer an att de kanske kanner att de jobbat hart for att uppna nagot som andra matchar till sig? Jag tycker det enda programmet som verkligen verkar ge fordelar ar Hilton dar man nastan alltid blir uppgraderad samt far gratis frukost.
Att matcha kunder till programmets högsta nivå är jättedumt. Det devalverar värdet i programmet för de som faktiskt jobbar sig till status.

Hilton var bra, men sista året har jag i princip fått noll uppskattning som Diamond just för att många hotell tycker att det blivit en för vanlig status.
 

mha321

Medlem
Att matcha kunder till programmets högsta nivå är jättedumt. Det devalverar värdet i programmet för de som faktiskt jobbar sig till status.

Hilton var bra, men sista året har jag i princip fått noll uppskattning som Diamond just för att många hotell tycker att det blivit en för vanlig status.
Tyckte jag läste någonstans om att Hilton överväger att skaffa en nivå för Diamond plus. Det troligt är väl att det är dit det leder, och nuvarande Diamond blir som guld är idag. Och guld förlorar alla garanterade förmåner, och blir bara "best effort".
 

agehall

Medlem
Tyckte jag läste någonstans om att Hilton överväger att skaffa en nivå för Diamond plus. Det troligt är väl att det är dit det leder, och nuvarande Diamond blir som guld är idag. Och guld förlorar alla garanterade förmåner, och blir bara "best effort".
Oavsett så blir det ju en devalvering.

Jag föredrar att det är svårt att få status, men att det i gengäld ger något. Om alla kan få högsta status utan att göra något för det så säger det sig ju självt att det inte går att leverera alla förmåner till alla.
 

mha321

Medlem
Oavsett så blir det ju en devalvering.

Jag föredrar att det är svårt att få status, men att det i gengäld ger något. Om alla kan få högsta status utan att göra något för det så säger det sig ju självt att det inte går att leverera alla förmåner till alla.

Absolut, det är precis det jag menar på. Och den dagen man genomför en sådan nivå så blir det officiell devalvering.

Jag tackar och tar emot när jag får dem (nyttjar mig av choice platinum just nu), men tycker egentligen att alla borde göra som Club Carlson och inte matcha högsta nivån..

Jag tycker inte heller att högsta nivån borde säljas via kreditkort, men där tjänar de åtminstone pengar på det.
 

agehall

Medlem
Jag tackar och tar emot när jag får dem (nyttjar mig av choice platinum just nu), men tycker egentligen att alla borde göra som Club Carlson och inte matcha högsta nivån..
Ja, det är ju en rätt sund policy kan jag tycka. Matcha till en mellanstatus och låt folk jobba sig upp därifrån.
 
Toppen