Senaste nytt

Child meal i Thai Airways business class.

Hej.

Reser med sonen på 9 år i bussines class tur och retur Sverige Bangkok.

Funderar på om man skall välja till child meal till sonen. Har försökt googla hur en sådan måltid ser ut på thai airways, men ej hittat.

Någon som har provat och kan dela med sig om sina erfarenheter?

Hej.

Reser med sonen på 9 år i bussines class tur och retur Sverige Bangkok.

Funderar på om man skall välja till child meal till sonen. Har försökt googla hur en sådan måltid ser ut på thai airways, men ej hittat.

Någon som har provat och kan dela med sig om sina erfarenheter?

Testade detta pre-pandemi och det är ju oftast något som är lite populärare med barn och med en leksak el dyl. Min dotter fick lite mer frukt och vårrullar. Tänk på att när du bokar specialmåltid så blir det däremot lite knepigare vid IRROPS.

Testade detta pre-pandemi och det är ju oftast något som är lite populärare med barn och med en leksak el dyl. Min dotter fick lite mer frukt och vårrullar. Tänk på att när du bokar specialmåltid så blir det däremot lite knepigare vid IRROPS.

Har inte tänk tänkt på att child meal skulle innebära så stort problem vid IRROPS, men visst, dom behöver väl en vis tid att förbereda måltiden. Eller så låter dom kanske en åka utan ens valda måltid?

Förvisso några år på nacken... Men ett exempel på child meal från Thai longhaul. Som nämnt, oftast något som är poppis för de flesta barn. Har som oftast varit en hit när vi varit i luften.

DSC07272~2.jpg

DSC07273~2.jpg

Förvisso några år på nacken... Men ett exempel på child meal från Thai longhaul. Som nämnt, oftast något som är poppis för de flesta barn. Har som oftast varit en hit när vi varit i luften.

Visa bifogad bild 150882

Visa bifogad bild 150883

Tack för bilderna, ser bra ut. Vi tar och provar Child Meal på vår resa. Kan återkomma med bilder här i tråden hur det blev.

sorry för sent svar.

Här kommer lite bilder.

Här är första måltiden på flyget från Arlanda till Bangkok. Brödet till Childmeal var kallt, ta hellre ett bröd från korgen som dom delar ut.

20240701_145703.jpg

Huvudmåltiden blev köttbullar, men det gick inte hem hos pojken, han är en picky eater. Han åt mest bröd med smör.

20240701_152247.jpg

Jag har för mig att det här var efterrätten till Childmeal, men pojken var mätt, och ville inte ha den, pappa fick ta den. Någon form av kola kaka, smakade bra.

20240701_160048.jpg

Innan landing så blev det någon form av frukost, han åt en del av pastan och brödet. Som sagt, picky eater.

20240701_230854.jpg

På hemresan från Bangkok till Frankfurt så har jag ingen bild på middagen, eftersom pojken var görrtrött, så han sov med en gång.
Till frukost blev det det här. Igen, kallt bröd, men skippa det och ta bröd från korgen som delas ut, det är varmt.

20240731_054246.jpg

Toppen