Senaste nytt

Chans för uppgradering?

lephantome

Medlem
Tacksam för goda råd från den samlade expertisen kring följande situation
Fyra personer bokade CPH-SFO i samma bokning på plus saver biljetter, jag har guld. När jag ska seata oss finns det bara tre lediga platser på de fyra rader den här flighten har i plus. Jag har pratat med SAS och de säger att de kommer att avvakta till 36 h för avgång för att se om det blir avbokningar, annars kommer de att flytta fram minst en person. Skulle inget förändras och de flyttar en person blir det fyra spridda platser till vårt sällskap vilket är rätt trist.
Skulle ni avvakta och hoppas på uppgradering? Eller buda och i så fall hur lågt tror ni att man kan lägga sig? Om jag budar med poäng, blir det poäng tillbaka för mellanskillnaden mellan plus saver och business?
Tack på förhand som vanligt.

Har du poängen och det finns gott om platser framför skynket skulle jag buda minimibeloppet.

Doxk flyttar ju folk runt hela tiden och gateuppgraderar fram till boarding så om du snackar med personalen går det säkert att bli seatad iaf 2 och 2 förr eller senare.

Chans till uppgradering som EBG är väl extremt låg men det händer ju. Är ni dessutom 4 på samma bokning skulle jag tro att det är extremt liten chans till en op-up.

Om jag budar med poäng, blir det poäng tillbaka för mellanskillnaden mellan plus saver och business?
Ja, du tjänar som business saver istället för plus saver. Förutsatt att resan ursprungligen inte är bokad med poäng.

Chans till uppgradering som EBG är väl extremt låg men det händer ju. Är ni dessutom 4 på samma bokning skulle jag tro att det är extremt liten chans till en op-up.
+1, exakt så.

Japp, enklare att lyfta upp någon ensam resenär istället och plötsligt finns det fyra platser i plus.

Toppen