Senaste nytt

Champagne och rysk kaviar - lyx i luften

BusinessClass

Redaktör
Varför är det några som betalar så mycket extra för att flyga på första klass? Det kan ju kosta fem eller tio gånger så mycket som en vanlig economybiljett.  Kanske är det lika mycket känslan av att vara lite extra VIP som vad man faktiskt får i luften - från servicen till det som serveras.…

Det är en viss begreppsförvirring som @Peter Hagander skriver. Eftersom det handlar om Singapore Airlines borde det stå SQ. SA är i min värld South African Airways och dessa har mig veterligen ingen F klass och serverar inte heller kaviar i sin C klass, men väl bra viner.

Vad har vi sagt om förkortningar? De skall inte förekomma i rubriker, och inte heller i text om man inte kan använda rätt förkortning. @palmen, jag har fått för mig att du kan ändra / be någon ändra i texten?

"Man ska förstås kombinera sin kaviar med ett glas champagne! Champagne får hjälp av bubblorna till att smaka mer av vin än vanligt vitt vin uppe i luften, och det är just brytningen mellan kaviarens sälta och champagnens mineraldoft och ofta eleganta jordighet som får smakerna att gifta sig med varandra och smaka fantastiskt."

Och i "min" värld är det iskall vodka som gäller. Skulle aldrig falla mig in att dricka Champagne till kaviar...

• Gilla
Reactions: Alf
kan bekräfta att Cathay serverar rå lax (balik salmon) och enligt min mening har de den bästa serveringen av kaviar av de First jag testat. Thai har å andra sidan den sämsta enligt min mening - dock föredrar jag Thai First före British First
1001912_10151508378726604_7712685_n.jpg
som inte serverar kaviar överhuvudtaget...

Verkar i så fall enligt mig efter att ha läst artikeln bara vara Emirates och Qatar som serverar det som klassisk anses vara rysk kaviar. För mig är det rom från Stör i Kaspiska havet. Denna kommer från Iran eller Ryssland ingen annanstans från om jag ska kalla det äkta.

Verkar i så fall enligt mig efter att ha läst artikeln bara vara Emirates och Qatar som serverar det som klassisk anses vara rysk kaviar. För mig är det rom från Stör i Kaspiska havet. Denna kommer från Iran eller Ryssland ingen annanstans från om jag ska kalla det äkta.
Azerbaijan har kaviarindustri från Kaspiska havet också.

Toppen