Senaste nytt

Canceled flight...........not!

Märklig saker hos Air France i fredags förra veckan. Kom med code share flight med FlyBe från Birmingham till CDG. Vår nästa flight med AF till Stockholm fanns med på listan över avgående flighter och från terminal 2F. Vi tog oss dit men när vi kom fram fanns AF flighten inte längre med över kommande avgångar. Vi hittade en automat där vi kunde logga in och checka kommande flight. Det kom då upp att den var cancelerad pga sent inkommande flyg. Vi fick upp två alternativ för ombokning med avgång lördag morgon via Amsterdam. Tänkte att det är ändå bäst att hitta en AF service disk för att få klart med hotell rum och se om det fanns några bättre alternativ. Till slut efter lite letande och axelryckningar från oförstående fransoser hittade vi en disk. Förklarade som det var och undrade hur de tänkte lösa det. Tjejen bakom disken tittade förvånat på mig och meddelade att det snart var boarding för vår flight i en gate 50 meter bort! Ren tur att vi inte bokade om och gick ut ur terminalen och hade missat flighten.
 
Råkade ut för något liknande då vi skulle åka från Dubai till Paris strax efter nyår: fick ett SMS med lite info att flighten skulle bli försenad. Ok, inga större problem, längre tid i loungen ... men, då vi kom till flygplatsen (viss förvirring); "näää... den är inte försenad". Sagt och gjort, tog plats i loungen och inväntade kommande händelser. Visade sig att flighten visst var försenad (pga sent inkommande flyg) trots aviserad motsats på flygplatsen (personalen i loungen hade koll!). Hur som haver; bordade en försenad flight och handling agent hanterade inte, den annars så strikt hållna, prio-boardingen (SkyPriority). Renderade några klagomål till kundtjänst hos Air France:
1. Om förseningen
2. Om problemen vid gate
De hanterade klagomålen var för sig och dagen därpå hade vi några extra tusen miles var på våra Flying Blue konton! ... per påpekande ...

Vi uppskattade den snabba hanteringen och att de erkände problemen omedelbart och skulle ta upp det med deras handling agent på DXB. Och, man ska alltid påpeka om något inte uppfyller deras, annars höga, standard. De är lyhörda ... och, med tanke på hur vi blev, i viss mån, överkompenserade, så kan vi leva med fler liknande situationer någon gång då och då. :) .. det blir ju snabbare avancemang till någon award-resa edyl.

Fråga: har du påpekat detta till deras kundtjänst? Har du fått kompensation? Den händelse du beskriver torde rendera en del poäng på kontot.
 
Toppen